سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به دفاع‌پرس:

همزمانی شکل‌گیری قوای مجریه و مقننه باعث هم‌افزایی می‌شود

طحان نظیف برگزاری زودتر از موعد دو انتخابات مجلس و دولت را بیانگر قدرت و ثبات نظام دانست و گفت: همزمانی شکل‌گیری قوای مجریه و مقننه باعث هم‌افزایی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵ - 03August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر همزمانی تشکیل قوای مجریه و مقننه و مزایای آن اظهار داشت: ما به دلیل شهادت آیت الله رئیسی یک انتخابات پیش از موعد را برگزار کردیم و هماهنگی‌های عادی که باید طی یک سال صورت می‌گرفت. در عرض چند هفته برگزار شد. این برگزاری زودتر از موعد در مدت بسیار کم بیانگر قدرت و ثبات نظام ما است.

همزمانی شکل‌گیری قوای مجریه و مقننه باعث هم‌افزایی می‌شود

وی افزود: از جهت قانونی همزمانی شکل‌گیری مجلس و دولت منع قانونی ندارد و به طور کلی دو حالت متصور است، یکی همزمانی شکل‌گیری و دیگری متفاوت بودن زمان شکل‌گیری قوا است. اما از جهت کارشناسی نیز مزیت‌ها و معایبی برای هر دو حالت وجود دارد.

طحان نظیف گفت: در صورت اول که اکنون ما در وضعیت آن قرار داریم، مزیت این است که مردم در یک انتخابات هم نمایندگان خود در مجلس را انتخاب می‌کنند و هم رئیس جمهور خود را که می‌تواند در مدیریت کشور هم‌افزایی ایجاد شود.

وی افزود: در حالت دوم نیز مزیت‌ها و معایبی وجود دارد که در کشور‌های مختلف نیز هر دو حالت اجرا می‌شود، برای اظهار نظر در خصوص کشور خودمان باید اجازه بدهیم که زمان بگذرد و حالت همزمانی نیز به خوبی تجربه شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار