معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه تهران بزرگ:

خودروهای سرقتی و تصادفی چگونه وارد چرخه ترافیکی می‌شوند؟

سردار معظمی گودرزی از ورود خودرو‌های سرقتی و تصادفی به چرخه ترافیک خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ - 03August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سرهنگ معظمی گودرزی معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه تهران بزرگ در خصوص اصطلاح دو تا یکی کردن در خودرو‌های سرقتی توضیح داد و اظهار داشت: دو تا یکی کردن یا به اصطلاح سند نمره کردن یکی از روش‌هایی است که سارقان حرفه‌ای با هدف اینکه وسایل نقلیه مسروقه را از چرخه ترافیکی به نحوی با پوشش قانونی و سند سازی خارج کنند.

خودروهای سرقتی و تصادفی چگونه وارد چرخه ترافیکی می‌شوند؟

این مقام انتظامی افزود: یک اصطلاح در هم داریم که به آن تصادف بالای ۶۰ درصد می‌گویند و به این ترتیب است که خودرو دیگر قادر به بازگشت به چرخه ترافیکی را ندارد و به عنوان خودروی اوراقی باید در نظر گرفته شود.

سرهنگ گودرزی گفت: سند نمره کردن بیشتر در خودرو‌های مدل بالا بیشتر شایع است و به این دلیل است که بیشتر مرقوم به صرفه است. مثلاً خودرویی که ارزش آن ۷۰۰-۸۰۰ میلیون تومان است و تصادفی دارد که بالای ۶۰ درصد خسارت دیده است می‌بایست زیر ۲۰۰ میلیون خرید و فروش شود.

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه تهران بزرگ بیان داشت: سارقان این خودرو را خریداری کرده و با سند و یک جفت پلاک اقدام مجرمانه خود را آغاز کرده و هم مدل و هم رنگ آن خودرو را نیز پیدا می‌نمایند و به نحوی حرفه‌ای و حساب شده ارکان اصلی خودرو مانند موتور، پلاکت و شاسی خودرو را روی خودروی مسروقه حک و نصب کرده و به نوعی خودروی تصادفی بعد از چند ماه وارد چرخه ترافیکی می‌شود.

سرهنگ گودرزی افزود: نقطه مقابل این کار‌ها هم این است که پلیس آگاهی تهران بزرگ به یک نقطه‌ای از دانش پلیسی رسیده است که به طُرُق مختلف اقدامات این سارقین و خودرو‌های تصادفی را رصد می‌کنند و به محض شروع به عنوان یک سوژه وارد عمل شده و از تمام زوایای مبهم، این موضوع را رصد و شناسایی می‌کنند.

وی ابراز داشت: هدف پلیس آگاهی نیز این است که کوچک‌ترین خدشه‌ای به آنها وارد نشود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار