در نشست ابعاد حقوقی ترور شهید هنیه مطرح شد؛

ترور شهید هنیه جنایتی بین‌المللی بود

کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: اسماعیل هنیه از همه حقوق بنیادی برخوردار بوده است و ترور وی توسط رژیم اشغالگر قدس، یک جنایت بین‌المللی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ - 03August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «سید محمدمهدی غمامی» کارشناس حقوق بین‌الملل در نشستی که عصر امروز در سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور و با موضوع ابعاد حقوقی ترور شهید اسماعیل هنیه برگزار شد، اظهار داشت: آقای هنیه فردی است که از همه حقوق بنیادی برخوردار بوده است و ترور ایشان توسط رژیم اشغالگر قدس یک جنایت بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی افزود: گزارشگر قتل‌های بین‌المللی یکی از خانم‌های کارشناس در این حوزه بود که در خصوص ترور سردار سلیمانی مطرح کرد که قتل ایشان یک قتل غیرقضایی و غیرقانونی بود؛ بنابراین یک جنایت بین‌المللی محسوب می‌شود. در خصوص آقای هنیه هم همه شرایط ترور ایشان مشابه ترور سردار سلیمانی بود.

غمامی بیان کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، این است که آقای اسماعیل هنیه یک فرد نظامی نبوده است و با پاسپورت دیپلماتیک وارد ایران شده بود؛ همچنین ایشان در میدان نبرد نبود، بلکه در کشوری ثالث حضور داشت که ترور ایشان بیانگر نقض فاحش اسناد حقوق بین‌الملل است.

این کارشناس حقوق بین‌الملل همچنین افزود: به پشتوانه بسیاری از اسناد بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند اسرائیل را در محاکم بین‌الملل محکوم کند و در دفاع مشروع خود، ادله مختلف خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار