قاهره:

در برابر تهدیدها، از لبنان حمایت خواهیم کرد

وزیر امور خارجه مصر در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود، ضمن اعلام حمایت از بیروت، خواستار هم‌افزایی تلاش‌ها برای جلوگیری از وخامت اوضاع و گسترش دامنه درگیری شد.
کد خبر: ۶۸۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸ - 03August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بدر عبد العاطی» وزیر امور خارجه مصر امروز شنبه با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی خود، تلفنی گفتگو کرد و «حمایت و پشتیبانی مصر از کشور برادر لبنان، در مقابله با تهدید‌هایی که با آن روبروست» را اعلام کرد.

در برابر تهدیدها، از لبنان حمایت خواهیم کرد

عبدالعاطی با اشاره به تماس‌های فشرده مصر با همه طرف‌های برای مهار تنش کنونی و حفظ منافع ملت لبنان، نسبت به افزایش روند تنش در منطقه و تأثیرات احتمالی آن بر امنیت و ثبات این کشور، ابراز نگرانی کرد. وزیر خارجه مصر همچنین خواستار هم‌افزایی تلاش‌ها برای جلوگیری از وخامت اوضاع و گسترش دامنه درگیری شد؛ به نحوی که این درگیری، «پیامد‌های مخربی بر امنیت و ثبات منطقه داشته باشد».

وزیر خارجه لبنان نیز ضمن قدردانی از اهتمام مصر به امنیت و ثبات لبنان، گفت که همه طرف‌های لبنانی به تلاش‌هایی که مصر برای حمایت از این کشور انجام می‌دهد، اعتماد دارند.

وزارت خارجه لبنان هم پنچشنبه گذشته اعلام کرد که از طریق نمایندگی دائمی خود در نیویورک شکایتی را به شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده است.

لبنان از کشور‌های عضو شورای امنیت خواست تا حملات سایبری اسرائیل علیه این کشور را محکوم کنند. حملاتی که خطری جدی برای خدمات هواپیمایی کشور و تهدیدی علیه امنیت شبکه‌های ارتباطی، مخابراتی و دستگاه‌ها و برنامه‌های الکترونیکی در تاسیسات حیاتی لبنان به شمار می‌رود.

سه شنبه گذشته هم وزیر خارجه لبنان گفته بود که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، از این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار