مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

تشکیل محور مقاومت از ثمرات دفاع مقدس است

سرهنگ پاسدار «حبیبی» گفت: دفاع مقدس ثمرات زیادی برای جامعه ما و جهان اسلام داشت که تشکیل محور مقاومت یکی از این خروجی‌هاست.
کد خبر: ۶۸۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴ - 03August 2024

تشکیل محور مقاومت از ثمرات دفاع مقدس استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در جلسه ستاد حفظ آثار در رشت با اشاره به روند ساخت موزه دفاع مقدس گیلان اظهاز داشت: کلنگ احداث این موزه از سال ۹۸ به زمین زده شد و قرار بود که در سالروز آزادسازی خرمشهر توسط رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه این مرکز در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود گفت: یکی از دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز راه‌اندازی این موزه بود و در حوزه نرم‌افزاری هم دانشنامه دفاع مقدس در حال تدوین است.

حبیبی بیان کرد: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان گیلان پیشرفت خوبی داریم و هر اثری از شهدا، خاطرات جانباران و ایثارگران نیز به مقالات علمی تبدیل می‌شود و اثر ماندگاری نیز از شهدا برجا خواهد ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه اظهار کرد: دفاع مقدس ثمرات زیادی برای جامعه ما و جهان اسلام داشت که تشکیل محور مقاومت یکی از این خروجی‌هاست.

در پایان این جلسه نیز ۲۵ عنوان کتاب دفاع مقدس توسط استاندار گیلان و سایر مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان رونمایی شد.

این کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس، تاریخ شفاهی پیشکسوتان و رزمندگان و نیز خاطرات والدین شهدا و کتاب‌های مخصوص کودکان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها