استاندار گیلان:

جانفشانی شهدا و ایثارگران برای نسل جدید بازگو شود

«عباسی» هر پیشرفتی که امروز در جامعه حاصل شده را از برکت خون شهدا دانست و گفت: باید با حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، جانفشانی شهدا و ایثارگران را برای نسل امروز و آینده بازگو کنیم.
کد خبر: ۶۸۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰ - 03August 2024

جانفشانی شهدا و ایثارگران برای نسل جدید بازگو شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت نباید فقط به فرهنگنامه انتقال یابد و باید رشادت‌های شهدا و ایثارگران به صورت جهادی در متن جامعه برای مردم تبیین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دشمنان از همان ابتدای انقلاب تا امروز از هر راه و شیوه‌ای برای ضربه زدن به کشورمان استفاده کرده‌اند، افزود: امروز باید با حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، جانفشانی شهدا و ایثارگران را برای نسل امروز و آینده بازگو کنیم و از سوی دیگر خاطرات پدران و مادران شهدا، جانبازان و آزادگان نیز بیش از پیش در مراسم‌های مختلف به خصوص در یادواره شهدا بازگو شود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود فرهنگ ایثار و شهادت در برپایی یادواره‌های شهدا در وجود اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان نهادینه شود ضمن آنکه نسل امروز را بیشتر با جنایت جنایتکاران و منافقان آشنا سازیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ما از جنبه حقیقی و حقوقی باید تکلیف خود را در قبال شهدا اداء کنیم، زیرا هر پیشرفتی که امروز در جامعه حاصل شده به برکت خون شهداست گفت: جوانان و مردان و زنان غیوری که عشق به اباعبدالله (ع) با تار و پود وجودی شان آمیخته بود و درس آزادی و شجاعت را از عاشورای حسینی آموختند و امروز این ارزش‌ها به ما منتقل شده و، چون گذشته با تمام توان در مقابل زورگویان ایستادگی می‌کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد، نسل به نسل به ما منتقل شده و امروز وظیفه داریم که این حماسه را به نسل کنونی و نسل‌های آتی منتقل کنیم تا همچنان قیام حضرت امام حسین (ع) بهترین الگو برای ما باشد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها