عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خواستار شد؛

تشکیل اتحادیه حقوقی توسط محور مقاومت

آیت‌الله کعبی با اشاره به تغییر نظم نوینی جهانی گفت: امروز باید اتحادیه حقوقی محور مقاومت اسلامی تشکیل شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ - 04August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، آیت‌الله «عباس کعبی» عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز (یکشنبه) در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوقدانان در سخنانی، اظهار داشت: روز ۱۴ مرداد را گرامی می‌داریم که دو مناسبت دارد. مناسبت اول، تشکیل دور اول مجلس در سال ۱۲۸۵ هجری شمسی و دوم، روزی است که سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۱۳۸۷ به پیشنهاد ایران به عنوان روز حقوق بشر اسلامی تعیین شد.

مقاومت اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی ایران است

وی افزود: ما چند نوع قانون اساسی داریم. قانون اساسی اعطایی، که متناسب با نظام های استبدادی و پادشاهی مطلق است. قانون اساسی قراردادی، که مورد توافق ملت و پادشاه است. قانون اساسی مردم سالار که منشاء آن فقط اراده مردم است.

آیت الله کعبی ادامه داد: در جمهوری اسلامی قانون اساسی که امام راحل ایجاد کردند، ناشی از شریعت اسلامی مبتنی بر مردم سالاری است. اما اگرچه تشکیل مجلس شورای ملی موجب محدود شدن اختیارات پادشاه شد ولی در نهایت موجب کودتای خشن رضاخانی شد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی عزم و اراده الهی ملت با رهبری امام راحل ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد. ابتدای پیروزی انقلاب جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و کشورهای منطقه اراده‌ای از خود نداشتند.

وی اضافه کرد: امروز هم جهان به دو بلوک تقسیم شده است که بلوک اول، اسلام ناب محمدی با مکتبی اهل بیت که با موضوع محور مقاومت و بلوک دوم، که رو به افول است به سرکردگی آمریکا و اسرائیل است.

آیت الله کعبی عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی اول سازمان ملل متحد تاسیس شد تا جلوی جنگهای بعدی گرفته شود که موفق نبودند و جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد. بعد از جنگ جهانی دوم سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی ایجاد شد و تلاش کردند تا ارزش‌های غربی خود را جهانی کرده و فرهنگ و تمدن‌های غرب را نادیده بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حال بعد از این سال‌های فراوان چه اتفاقی افتاد؟ نه تنها جلوی جنگ ها گرفته نشد بلکه در قالب نظم نوینی جهانی اصل مسلم دوم مداخله در امور داخلی کشورها را تبدیل به مداخله پیش‌دستانه بشردوستانه کردند. تا در مقابل آن کشورها به صورت هرمی تعریف شدند. در راس هرم آمریکا، سپس کشورهای صنعتی و در پایین سایر کشورها بودند.

وی افزود: بر این اساس جنگ خلیج فارس را ایجاد کردند که کشور ما با رهبری امام خامنه‌ای تمامی نقشه‌های دشمنان را شکست دادند. سپس تلاش کردند جریان بدل انقلاب اسلامی (داعش) را ایجاد کردند که آن هم شکست خورد.

آیت الله کعبی ادامه داد: مقاومت اسلامی امروز به عنوان هنجاری که صلح و دوستی را ایجاد می کند برآمده از انقلاب اسلامی ایران است. ما باید اتحادیه حقوقی محور مقاومت اسلامی را تشکیل بدهیم و اعلامیه حقوق بشر اسلامی یکی از این اقدام های ما می‌تواند باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اعلامیه حقوق بشر اسلامی بر اساس تمامی مذاهب اسلامی است. این یک مدلی است که می توانیم آن را به شکل زنده هم مطرح کنیم. ما هم ماموریت پیدا کردیم که این اقدام را جلو ببریم و البته کارهای ناتمام ما با توجه به مسائل غزه داریم.

وی اضافه کرد: نتانیاهو در آغاز جنگ گفت که نبرد اصلی ما با ایران است و بر این اساس فعالیت اصلی ما باید در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی باشد.

آیت الله کعبی عنوان کرد: ما از الان باید به فکر فلسطین و آینده و دوران پسارژیم صهیونیستی باشیم و علما از امروز باید به فکر باشند. ظرفیت های دیگری داریم که برای طراحی نظام حقوق بین الملل می توانیم از آن استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همانگونه که با استبداد داخلی جنگیدیم باید با استبداد و استکبار جهانی هم مبارزه کنیم. 

وی در پایان گفت: چشم انداز آینده را روشن و همراه با ایمان و امید می‌بینیم و بعد از این اقدامات دشمن پیروزی های بزرگ در راه است و این حق ایران است که به دلیل دست اندازی به میهمان ویژه و تجاوز به حاکمیت حق انتقام داشته باشد و پاسخ‌های مقاومت در راه است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار