معاون سیاسی امنیتی فرماندار تایباد خبر داد؛

افزایش پذیرش زائران افغانستانی اربعین حسینی در مرز دوغارون

رضایی گفت: با استفاده از توان نیروهای مردمی و بر اساس تدابیر پیش‌بینی شده در خصوص افزایش زائران افغانستانی اربعین حسینی در سال جاری، خدمات مناسبی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این نقطه از کشور اندیشیده شده است تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه آنها فراهم شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ - 04August 2024

افزایش پذیرش زائران افغانستانی اربعین حسینی در مرز دوغارونبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدرضا رضایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد در دومین نشست هماهنگی استقبال از زائران افغانستانی اظهار داشت: سعی شده با هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی مستقر در مرز دوغارون و ادارات خدمات‌رسان تایباد مشکلات سال‌های گذشته شناسایی و در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران این کشور همسایه تلاش شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدمات به زائران افغانستانی در حوزه‌های مختلف تا روز‌های پایانی ورود آنان در دوغارون ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: معبر دوغارون در شرق کشور تنها مرز رسمی ورود اتباع افغانستانی برای سفر به کشور عراق و شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه‌های محرم و صفر است.

رضایی گفت: با استفاده از توان نیرو‌های مردمی و بر اساس تدابیر پیش‌بینی شده در خصوص افزایش زائران اربعین حسینی در سال جاری، خدمات مناسبی برای زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در این نقطه از کشور اندیشیده شده است تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه آنها فراهم شود.

اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم عزاداری پایان ماه‌های محرم و صفر در عراق، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفر‌های زیارتی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد، اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت عتبات عالیات به کشور عراق مشرف شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار