یکی از مدرسان کارگاه آموزشی «شیوه‌های درونی‌سازی ارزش‌های اخلاقی و دینی در فرزندان»:

برای درونی‌سازی ارزش‌های اخلاقی و دینی باید از خود و اطرافیانمان شروع کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین اخوی در کارگاه آموزشی ویژه مبلغان ایرانی و خارجی در حوزه بانوان گفت: برای درونی‌سازی ارزش‌های اخلاقی، دینی و معرفی الگو‌های واقعی راه طولانی در پیش داریم. کم‌ترین کار این است که از خودمان و تربیت فرزندان و اطرافیان خود شروع کنیم و به خوبی‌ها، نقاط مثبت، ظرفیت‌ها و استعداد‌های آنان توجه کنیم تا دچار یأس و ناامیدی نشویم.
کد خبر: ۶۸۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ - 04August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کارگاه آموزشی ویژه مبلغان ایرانی و خارجی در حوزه بانوان با عنوان «شیوه‌های درونی‌سازی ارزش‌های اخلاقی و دینی در فرزندان» توسط اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در مجتمع «ایوان ری» و به‌صورت برخط برای مخاطبان چندین کشور در آسیا و اروپا برگزار شد که نشان‌دهنده اهمیت و توجه به موضوع تقویت بنیان خانواده و انتقال ارزش‌های اخلاقی و دینی به نسل‌های آینده در سطح بین‌المللی است.

تاکید برلزوم آشنایی مبلغان با مهارت‌های لازم برای تقویت بنیان خانواده

تلاش برای توانمندسازی مبلغان

«فاطمه ابراهیمی» مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست اداره‌ ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده در این برنامه با تأکید بر جنگ جهانی علیه خانواده و تلاش برای حذف کارکرد‌ها و فروکاستن ارزش‌های خانواده، اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره‌های توانمندسازی سفیران فرهنگی تلاش می‌کند که مبلّغان با مهارت‌های لازم برای تقویت بنیان خانواده آشنا شوند و این مهارت‌ها را به مخاطبین بین‌المللی نیز منتقل کنند. 

ضرورت فراگیری علوم تربیتی

 حجت‌الاسلام و المسلمین «اصغر اخوی» مدرس این دوره با اشاره به پیچیدگی‌های جوامع و مقتضیات عصر حاضر، بر اهمیت فراگیری علوم مرتبط با تربیت فرزندان تأکید کرد و افزود: برای درونی‌سازی ارزش‌های اخلاقی، دینی و معرفی الگو‌های واقعی راه طولانی در پیش داریم. کم‌ترین کار این است که از خودمان و تربیت فرزندان و اطرافیان خود شروع کنیم و به خوبی‌ها، نقاط مثبت، ظرفیت‌ها و استعداد‌های آنان توجه کنیم تا دچار یأس و ناامیدی نشویم.

تاکید برلزوم آشنایی مبلغان با مهارت‌های لازم برای تقویت بنیان خانواده

اهداف کارگاه

این کارگاه آموزشی با هدف تربیت فعالان تبلیغی در عرصه بین‌الملل و پاسخگویی به مسائل و پرسش‌های فکری و فرهنگی مبلّغان در حوزه تعلیم و تربیت بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) و با توجه به نیازمندی‌های نظام اسلامی و جامعه دینی برگزار شد. ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های مبلّغان در موضوعات مختلف علمی و دینی و رفع شبهات و سؤالات آنان از اهداف دیگر این کارگاه بوده است.

انتهای پیام/ 118

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار