کتاب «حمله گرگ‌ها» نقد و بررسی می‌شود

دومین نشست از سلسله نشست‌های «خوانش افتخار» با موضوع نقد کتابِ «حمله گرگ‌ها» در موسسه پیام آزادگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ - 04August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، دومین نشست از سلسله نشست‌های «خوانش افتخار» با موضوع نقد کتابِ «حمله گرگ‌ها» روز دوشنبه ۱۵ مرداد در موسسه پیام آزادگان برگزار می‌شود. 

سلسله نشست‌های «خوانش افتخار» با موضوع نقد و بررسی کتاب در دومین نشست خود به سراغ کتابِ «حمله گرگ‌ها»، نوشتهٔ دکتر امیرمحمد عباس نژاد می‌رود. این برنامه روز دوشنبه ۱۵ مردادماه در موسسه پیام آزادگان برگزار می‌شود.

در این نشست امیرمحمد عباس نژاد نویسنده کتاب، محسن شاهرضایی منتقد، فرزانه قلعه قوند نویسنده و معاون پژوهشی موسسه پیام آزادگان و کارشناسان دیگری حضور داشته و درباره این کتاب به ارائه نکاتی می‌پردازند.

کتاب «حمله گرگ‌ها» نقد و بررسی می‌شود

کتاب حمله گرگ‌ها حاوی خاطرات اسیر آزادشدهٔ ایرانی به نام سرهنگ «علی شط نیسانی» است. این کتاب که ۱۷ بخش دارد، با بخش‌های «اسامی برخی از چهره‌های شاخص و معروف زندان» و «اسناد و تصاویر» به پایان رسیده است. امیرمحمد عباس نژاد این اثر را روایت تلخ و شیرین و صادقانۀ این آزاده و جانباز خوزستانی دانسته است. «علی شطنیسانی» پس از گرفتن دیپلم، وارد ارتش و جزو نیرو‌های لشکر ۹۲ زرهی اهواز شد. کتاب حاضر، خاطرات او از دوران تحصیل، عضویت در ارتش، حضور در جنگ عراق و ایران در سال ۱۳۵۲، روز‌های انقلاب و برخورد مردم با او در خیابان‌ها به‌عنوان نیروی ارتش شاهنشاهی، خاطراتش از اولین روز‌های جنگ میان ایران و عراق، اسارت در سال ۱۳۵۹، تجربۀ حضور در زندان‌های ابوغریب و الرشید و اتفاق‌های زمان آزادی را در بر گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها