مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره استانی «افتخار من» در مازندران

سرهنگ «سلامی» از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره استانی «افتخار من» ویژه جمع آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس توسط فرزندان و نوادگان در اداره کل کودک و نوجوانان استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲ - 04August 2024

تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره استانی «افتخار من» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «حامد فاضلی کبریا» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه دوران باعظمت دفاع مقدس مظهر ایستادگی، مقاومت و شجاعت ملت بزرگ ایران بود، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از کسانی که در قله دفاع مقدس جانفشانی کردند نوجوانان بودند که بیشترین رزمنده‌ها را تشکیل می‌دادند که شجاعانه جنگیدند و برای اسلام و انقلاب فداکاری کردند.

وی افزود: اگر بخواهیم روحیه معنویت، حماسه و ایثار، شجاعت اخلاص و اخلاق را در جامعه تقویت و آن ارزش‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم باید از حوزه کودک و نوجوان شروع کنیم چراکه پایه کار در این حوزه قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: ما با تمام وجود در همه حوزه‌های دفاع مقدس علاقه‌مندیم و اولویت ما این است که از حوزه جوان و نوجوان و کودکان شروع کنیم.

سرهنگ سلامی با اشاره به تولیدات فاخر در حوزه کودک و نوجوان گفت: همچنین برنامه ریزی در حوزه معارف دفاع مقدس و کودک، ادبیات دفاع مقدس و کودک، جشنواره‌های دفاع مقدس در حوزه کودک و نوجوان، هنر و حوزه کودک و نوجوان، فضای مجازی و حوزه کودک و نوجوان و دفاع مقدس باید مورد توجه قرار بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره «افتخار من» مصداق روشنی از این فعالیت‌ها به شمار می‌آید، اذعان داشت: این جشنواره در قالب جمع آوری خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس توسط فرزندان و نوادگان آنها برگزار می‌شود که نوعی هنر دفاع مقدس است که خاطرات رزمندگان را جمع آوری و به تولید آثار می‌پردازد.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره استانی «افتخار من» در اداره کل کودک و نوجوانان استان مازندران خبر داد و بیان کرد: این دبیرخانه باید کار خود را شروع کند و با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش باید به بهترین شکل برگزار کنیم. 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: امیدواریم این جشنواره آغازی باشد برای تمرکز بیشتر همه آثار دفاع مقدس با اولویت حوزه جوان نوجوان و کودکان و خانواده؛ چراکه برای کار مقدس دز مقابل دشمن باید خیلی قوی باشیم؛ و تلاش کنیم استان مازندران در این جشنواره در سال جاری بدرخشد؛ هم به لحاظ کمی و هم کیفی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار