نماینده ولی فقیه در لرستان:

امتد اد مصوبات شورای فرهنگ عمومی به درون جامعه تغییرات خوبی در پی دارد

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی به درون جامعه امتداد پیدا کند، شاهد تغییرات خوبی در جامعه خواهیم بود.
کد خبر: ۶۸۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱ - 04August 2024

امتد اد مصوبات شورای فرهنگ عمومی به درون جامعه تغییرات خوبی در پی داردبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان حجت‌الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم اباد امروز (یک شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و قدردانی از حضور مردم لرستان در راهپیمایی محکومیت ترور شهیدالقدس، اظهار داشت: اگرچه این حادثه برای ما تلخ بود، ولی به امید خدا با پیروزی نهایی، کام دشمنان و شیطان بزرگ و رژیم اشغالگر تلخ خواهد شد.
وی افزود: اگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی به درون جامعه امتداد پیدا کند، شاهد تغییرات خوبی در جامعه خواهیم بود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در سند برش مهندسی فرهنگی استان موضوعات مهمی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ساعت‌ها کار مطالعاتی روی برش فرهنگی استان انجام شده و ارتقای محیط زیست و منابع طبیعی از موضوعات احصاشده برش فرهنگی و نظام مسائل استان است. اگر همه با هم تلاش کنیم که برش مهندسی به دقت در شورای فرهنگ عمومی و در کمیته‌های مشخص‌شده بررسی شود و مصوبات آن به درون جامعه امتداد پیدا کند، شاهد تغییرات خوبی در جامعه خواهیم بود.

او با تاکید بر لزوم تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان، گفت: در برنامه‌های ارائه‌شده در کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی نیاز است علاوه بر زمان، مکان، محل، هدف اعتبارات مورد نیاز، از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان در منابع طبیعی و خدادادی، بیان کرد: لرستان استانی زرخیر و حاصل‌خیز است که سه درصد از سنگ‌های تزیینی دنیا را دارد و نیاز است آینده‌نگر باشیم.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مسئولان باید با آینده‌نگری، دقت و رصد لازم، از برخی اتفاقات جلوگیری کنند.

وی به ساخت‌وساز‌های بی‌رویه در اطراف دریاچه کیو خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: اگر این‌گونه تعرض‌ها در اطراف این دریاچه اتفاق نمی‌افتاد، شاید وضعیتی بهتر از قلعه فلک‌الافلاک داشتیم و این اتفاقات ممکن است در گوشه‌های دیگر از شهر اتفاق بیفتد که لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط رصد لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مردم اگر اتفاقاتی را می‌بینند که آینده محیط زیست را دچار مخاطره می‌کنند، اطلاع‌رسانی کنند که از این منابع خدادادی به نحو احسن استفاده شود. 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها