مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تدوین ۳۱ عنوان کتاب با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران

سرهنگ «سلامی» با تأکید بر ضرورت مشارکت فعالانه طلاب جوان در موضوعات تحقیقی پژوهشی مرتبط با روحانیت در دفاع مقدس، گفت: تاکنون ۳۱ اثر از زندگینامه علما و نقش روحانیت در دفاع مقدس در استان مازندران تدوین و منتشر شده است.
کد خبر: ۶۸۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰ - 05August 2024

تدوین ۳۱ عنوان کتاب با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه شورای روحانیت در دفاع مقدس استان که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در همه وقایع تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی تاثیرگذار، نقش آفرین و در وسط میدان مجاهدت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های دفاع مقدس نقش معنوی و حماسی روحانیت فضای جبهه‌ها را دگرگون ساخت، افزود: فضای معنوی جبهه‌ها و تقویت روحیه ایثار اخلاص و حماسه به خاطر وجود روحانیت و طلابی بود که در کنار زمندگان هم نقش فرهنگی تبلیغی و هم نقش رزمی در جبهه‌ها را داشتند.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: لذت کار برای خدا و افزایش روحیه مجاهدت و معنویت محصول کار روحانیت در دفاع مقدس بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یکی از عوامل مهم پیروزی‌ها در دوران دفاع مقدس را نقش ایمان و معنویت رزمندگان برشمرد و ادامه داد: تفاوت رزمندگان اسلام با نیرو‌هایی که در مقابل ما قرار داشتند همین روحیه ایمان، معنویت، مجاهدت، ایثار و اخلاص بود.

وی تصریح کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس و خاطرات تک تک روحانیون رزمنده باید مستندسازی شود.

سرهنگ سلامی گفت: طلاب جوان امروز حوزه‌های علمیه باید هرچه بیشتر با آن حماسه عظیم و نقش روحانیت در آن آشنا شوند تا از رسالت امروز خود در جامعه بر اساس آن تلاش مجاهدانه تنظیم کنند.

این مسئول با تأکید بر ضرورت مشارکت فعالانه طلاب جوان در موضوعات تحقیقی پژوهشی مرتبط با روحانیت در دفاع مقدس، بیان کرد: تاکنون ۳۱ اثر از زندگینامه علما و نقش روحانیت در دفاع مقدس در استان مازندران تدوین و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار