مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی:

فعالان اجتماعی سفیران خیر و احسان در جامعه هستند

الهی‌راد گفت: فعالان اجتماعی امروز به عنوان سفیران خیر و احسان در جامعه فعالیت‌های خیرخواهانه را برای نیازمندان در محلات کم برخوردار انجام می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ - 05August 2024

به فعالان اجتماعی سفیران خیر و احسان در جامعه هستندگزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «مجید الهی‌راد» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی عصر دیروز (یکشنبه) در جلسه هماهنگی اعزام فعالان اجتماعی به کربلای معلی، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تعداد ۱۳۴ نفر از فعالان اجتماعی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار سطح استان را در قالب اجرای طرح توانمندسازی محلی و تحول اجتماع محور به کربلای معلی اعزام نماید.

الهی‌راد با اشاره به عنوان کاروان رهسپاران عصر ظهور، تصریح کرد: این تعداد از فعالان اجتماعی محلات کم برخوردار در قالب طرح تحول اجتماع محور محلات با عنوان کاروان رهسپاران عصر ظهور به کربلای معلی اعزام می‌شوند که با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری و احسان انجام می‌گیرد. فعالان اجتماعی امروز به عنوان سفیران خیر و احسان در جامعه فعالیت‌های خیرخواهانه را برای نیازمندان در محلات کم برخوردار انجام می‌دهند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با بیان اینکه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات یک الگوی مشارکتی و نهادسازی شده در سطح کشور است، افزود: نخستین بار کاروان رهسپاران عصر ظهور در سال ۱۴۰۱ ایجاد و تاکنون ۳۳۰ نفر به سفر زیارتی کربلا اعزام شده‌اند. سال گذشته نیز ۸۸ نفر از بانوان فعال از بانو یاران خانه‌های امداد خراسان شمالی در همایش «کاروان رهسپاران عصر ظهور» در جوار مضجع شریف ثامن‌الحجج (ع) حضور یافتند.

وی با تأکید بر نقش جوانان در پیشرفت و توسعه هر محله تصریح کرد: آبادانی هر محله منوط به فعالیت ساکنین و به ویژه جوانان آن محله است، زیرا ساختار و حکمرانی در خانه‌های امداد یک ساختار مردم‌محور است. پنج خانه امداد در سطح استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که با همراهی مردم در حوزه‌های شناسایی نیازمندان، مهارت‌آموزی، کمک به جهیزیه و ازدواج، تأمین مسکن، کمک به اشتغال و خدمات درمانی اقدامات در خور توجهی انجام داده‌اند. کمیته امداد استان با کمک خیران و نیکوکاران پویش زیارت نیابتی اربعین را با هدف اعزام ۶۰۰ نفر از مددجویان این نهاد به کربلای معلی راه اندازی نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها