رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

حقوق بشر اسلامی باید جایگزین حقوق بشر غربی شود

نگاهداری گفت: اسلام بدون تبعیض برای همه انسان‌ها و بدون تفاوت ملی و قبیله‌ای حقوق یکسانی قائل است و این ظرفیتی که در اسلام وجود دارد می‌طلبد که کشور‌های اسلامی حقوق بشر اسلامی را جایگزین حقوق بشر غربی کنند.
کد خبر: ۶۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ - 05August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «بابک نگاهداری» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس  امروز در نشست بین المللی مبانی حقوق بشر اسلامی و غربی از اندیشه تا عمل با تاکید بر وقایع و جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: حقوق بشر اسلامی در شرایط امروز دنیا از اهمیت بیشتری برخوردار است، به اسلام که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بیشترین توجه را به حقوق بشر دارد، بنابراین منظومه حقوق انسان‌ها در نظام فکری اسلام جایگاه ویژه دارد.

حقوق بشر اسلامی باید جایگزین حقوق بشر غربی شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: تفاوت‌هایی بین حقوق بشر غربی و اسلامی وجود دارد، حقوق بشر غربی انسان را به خاطر انسان بودنش مورد توجه قرار می‌دهد و این یک اختلاف مبنایی حقوق بشر غربی و حقوق بشر اسلامی است و همین موضوع مسیر ما را از حقوق بشر غربی جدا می‌کند.

نگاهداری گفت: از زمانی که اعلامیه حقوق بشر صادر شد تا الان را نگاه کنیم می‌بینیم که غربی‌ها به حقوق بشر التزام عملی ندارند و بازیچه دست قدرت‌های استعمارگر است و هر جا لازم باشد استفاده خودشان را می‌برند، الان شاهد هستیم که انسان در غزه و انسان در آمریکا یکی دیده نمی‌شود و کاملاً نگاه تمایزی و تبعیض آمیز دارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: حقوق بشر غربی با اتفاقاتی که در غزه رخ داده است برای ما یک منبع خنده است. خنده‌ای که از گریه گذشته است، بنابراین با توجه به نوع نگاهی که دین اسلام به حقوق بشر دارد می‌بینیم که اسلام بدون تبعیض برای همه انسان‌ها و بدون تفاوت ملی و قبیله‌ای حقوق یکسانی قائل است و این ظرفیتی که در اسلام وجود دارد می‌طلبد که به همراه کشور‌های اسلامی به سمت اینکه حقوق بشر اسلامی را جایگزین حقوق بشر غربی کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار