دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛ 

فهرست اهداف احتمالی محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی

اسرائیلی‌ها نگران هستند که پاسخ‌ تلافی‌جویانه محور مقاومت، طیف وسیعی از اهداف راهبردی و حساس سرزمین‌های اشغالی را دربرگیرد و موجودیت رژیم صهیونیستی را با خطر جدی مواجه کند.
کد خبر: ۶۸۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷ - 05August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: به رغم تلاش‌های مداوم بین‌المللی برای جلوگیری از ورود منطقه به سمت یک جنگ فراگیر و انصراف محور مقاومت از پاسخگویی به ترور‌های بزدلانه صهیونیست‌ها در بیروت و تهران، برای همه کسانی که سیر تحولات منطقه را پیگیری می‌کنند، یقین شده است که پاسخ محور مقاومت حتمی است. همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد، موضوع پاسخ حل شده است و کیفیت این پاسخ نسبت به پاسخ‌های قبلی متفاوت خواهد بود و این میدان است که تصمیم می‌گیرد این پاسخ در چه زمانی و در کجا انجام شود.  

فهرست اهداف احتمالی جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی

اسرائیلی‌ها معتقدند، حملاتی که از سوی محور مقاومت انجام می‌شود، می‌تواند طیف وسیعی از اهداف استراتژیک و حساس این رژیم را هدف قرار دهد و موجودیت آن را با خطر جدی مواجه کند. بر همین اساس، صد‌ها هزار اسرائیلی از ترس انتقام قریب‌الوقوع محور مقاومت بدون اینکه بدانند که این حملات در چه سطحی خواهد بود، به‌دنبال یک پناهگاه امن هستند.

برخی از اهداف راهبردی و حیاتی صهیونیست‌ها که محور مقاومت می‌تواند آنها را مورد هدف قرار دهد، در ادامه می‌‍خوانید؛

۱- مراکز حاکمیتی:

پارلمان
دفتر نخست‌وزیری
وزارت جنگ

۲-  فرودگاه‌ها:

فرودگاه بین المللی بن گوریون
فرودگاه بین المللی حیفا
فرودگاه بین المللی رامون

۳-  پایگاه‌های نظامی:

پایگاه سیدوت میشا
پایگاه هوایی رامون
پایگاه هوایی رامات دیوید
پایگاه هوایی هاتزر
پایگاه هوایی هاتزریم
پایگاه هوایی نواتیم
پایگاه هوایی تل‌نوف
پایگاه هوایی پالماخیم

۴- بنادر:

بندر حیفا
بندر اشدود
بندر ایلات

۵- نیروگاه‌ها:

ایستگاه اوروت رابین
ایستگاه روتنبرگ
ایستگاه اشکول
ایستگاه ردینگ 
ایستگاه حیفا

۶- میادین نفت و گاز:

میدان کاریش
میدان لویاتان
میدان تمار
میدان شمن

موارد فوق که به اختصار مطرح شد، مهم‌ترین تاسیسات حیاتی و حساس رژیم صهیونیستی است که می‌تواند در هر نبرد احتمالی مورد هدف قرار گیرد و البته همه اذعان می‌کنند که این حمله ناگزیر به زودی به وقوع خواهد پیوست.  

«اسرائیل» در تیررس طوفان است و علی‌رغم برخورداری از توانمندی‌های نظامی، اطلاعاتی و فناوری فراوان و حمایت نامحدود از متحدان خود در سراسر جهان، از عمق و امنیت بالایی برخوردار نیست و نیروی انسانی کافی برای مقابله با یک جنگ چند جبهه‌ای را ندارد. علاوه بر این، ضعف آشکاری در جبهه داخلی آن وجود دارد که می‌تواند زیر بار حملات گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی ممکن است در روز‌ها یا هفته‌های آینده در معرض آن قرار گیرد، فرو بریزد.

درست است که یک اتحاد به اصطلاح منطقه‌ای وجود دارد که به نظر می‌رسد که آماده است تا یک بار دیگر در حمایت از این صهیونیست‌های تروریست مشارکت کند، اما حمله مورد انتظار از لحاظ شکلی متفاوت‌تر از قبل خواهد بود. به‌خصوص اینکه می‌تواند در برگیرنده جبهه‌هایی باشد که موشک‌ها و پهپاد‌های این جبهه‌ها برای رسیدن به شهرک‌های اسرائیل به مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری نیاز نداشته باشند؛ لذا وضعیتی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی حاکم است، اصلا شبیه حملات تلافی‌جویانه قبلی نیست و هراس دوچندان صهیونیست‌ها در پی داشته است. 

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار