مسئول نشر آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران:

«مدیریت جهادی» و «اقتصاد مقاومتی» دو مولفه جامعه شهدایی است

حجت الاسلام «رضایی» گفت: جامعه‌ای که با فرهنگ شهید و شهادت آشناست، دارای مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی بوده و جامعه با کرامتی است.
کد خبر: ۶۸۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹ - 05August 2024

شهدا به جامعه ما کرامت بخشیدندحجت الاسلام والمسلمین «عیسی رضایی» مسئول نشر آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مازندران، اظهار داشت: با ورود به نمایشگاه بزرگ عاشورا و کربلای حسینی غرفه‌های زمان شناسی، امر به معروف و نهی از منکر، سبقت در راه خدا، شکر، زیباشناسی، نشاط و شادابی، رضا،  تسلیم، ولایتمداری، بصیرت، صبر و استقامت، عزت، دشمن شناسی، شهادت طلبی و کرامت را مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش امام راحل، «مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد»، افزود: جامعه‌ای که با فرهنگ شهید و شهادت آشناست، مدیریت آن جهادی است، اقتصاد آن مقاومتی است و جامعه با کرامتی است؛ شهدا به جامعه ما کرامت بخشیدند.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: امام صادق علیه السلام در زیارت اربعین می‌فرمایند: «اللّٰهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَ لِیُّکَ ففوَابْنُ وَلِیِّکَ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ.» امام حسین علیه السلام با شهادت به مقام کرامت نائل شد.

وی اضافه کرد: امام راحل عظیم الشأن با تأسی از فرهنگ و نهضت عاشورا انقلاب کرد، رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی تا بن دندان مسلح را از اریکه قدرت پایین آورد و به جای آن، حکومت نور را جایگزین کرد.

این مسئول بیان کرد: اگر در سال ۱۳۶۱ هجری قمری در کربلا آن نمایشگاه عظیم برپا شد امام راحل با بیان جمله «کل یوم عاشورا» و «کل ارض کربلا» آن نمایشگاه را در طول زمان و مکان استمرار بخشید.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش امام راحل «ملت ما عاشق شهادت بود، با عشق به این شهادت این نهضت پیش رفت. اگر این عشق و علاقه نبود ما هرگز در مقابل آن همه قدرت پیروز نمی‌شدیم.» رهبر معظم انقلاب اسلامی هم با نگاه به این تابلوی بزرگ عاشورا و غرفه‌های آن، تاکید به مقاومت و حرکت جهادی و اتکا به توانمندی‌های درون و اقتصاد مقاومتی دارند.

وی افزود: آزادگان جهان، مردم غزه و فلسطین با عنصر جهاد و شهادت در حال مقاومت هستند. امروز دشمنان داخلی و خارجی سعی بر فراموشی این فرهنگ دارند و با حذف مفاهیم شهید شهادت از کتب دانش آموزان و سایر مراکز آموزشی در کشور می‌خواهند فرهنگ بیگانگان را بر ما مسلط کنند.

این مسئول، برگزاری جلسات شورای هماهنگی روحانیت در دفاع مقدس، تعامل با سازمان‌ها، نهادها، مراکز آموزشی، نهاد‌های عقیدتی سیاسی و روحانیون شاغل در نیرو‌های مسلح نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و تشکل‌های مردمی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و هدایت و ساماندهی ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و جماعات در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه را از مأموریت‌های سازمان نشر آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران برشمرد.

حجت الاسلام رضایی گفت: همجنین ترویج فرهنگ جهاد و دفاع مقدس در بین طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه، جمع آوری نگهداری ثبت و بهره‌برداری از اسناد و آثار مکتوب و غیر مکتوب مرتبط با نقش روحانیت در دفاع مقدس، استفاده از فرصت‌ها و شبکه‌های تبلیغی برای نشر حماسه‌های روحانیت، تدوین تاریخ شفاهی نقش روحانیون و طلاب در دفاع مقدس، شناسایی و معرفی روحانیون ایثارگر دفاع مقدس به عنوان الگو و اسوه، حمایت از برگزاری کنگره‌ها یادواره‌ها همایش‌های علمی فرهنگی هنری و برپایی نمایشگاه‌های نقش روحانیت در دفاع مقدس، ثبت گزارشات موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت در سامانه جامع دفاع مقدس و آموزش ثبت تاریخ شفایی روایتگری سیره شهدا در بین طلاب حوزه‌های علمیه استان از دیگر برنامه‌های این سازمان به شمار می‌آیند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: همه این مأموریت‌ها با همکاری اعضای کمیته روحانیت و مردمی و کارگروه این مجموعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار