در نشست مسئولان حج و زیارت مطرح شد؛

ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب با هدف تسهیل روند زیارت برای زوار اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه در این ایام مواکب عراقی هنوز برای ارائه خدمات کاملا فعال نشده‌اند، اتخاذ تدابیر مناسب با هدف تسهیل روند زیارت این دسته از زائران ضرورت دارد و دستگاه‌های مرتبط باید سریع‌تر آن را مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲ - 05August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب با اعلام این مطلب اظهار داشت: در اربعین امسال به نحوی عمل شود که مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشده و با توجه به گرمی هوا به موضوع اطلاع‌رسانی و اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ سلامت زائران توجه شود.

در این نشست، «حمیدرضا محمدی» معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات این سازمان در بخش‌های ثبت نام، بیمه و راهنمایی و امور گمشدگان ارائه کرد و از ثبت نام قطعی یک میلیون و ۱۹۴ هزار زائر اربعین تا صبح امروز در سامانه سماح خبر داد.

اصلاح آسیب‌های اربعین‌های گذشته در اولویت برنامه ریزی‌ها قرار گیرد

وی با بیان اینکه روند ثبت نام زائران نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر است، گفت: تاکنون به ترتیب ۶۲ و ۳۸ درصد ثبت نام کنندگان از آقایان و بانوان هستند و انتظار می‌رود با توجه به تجربه سال قبل، با شروع ماه صفر روند ثبت نام‌های روازنه از صد هزار نفر فراتر رود.

معاون عتبات عالیات سازمان حج همچنین به بیشترین بازه‌های زمانی زائران اربعین اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست‌های ثبت شده، بیشترین درخواست اعزام به عراق برای پنجم تا دهم صفر است و سال گذشته نیز دراین بازه زمانی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به عراق رفتند و برگشتند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم فراهم کردن امکانات لازم برای خدمات‌دهی به زائرانی که در روز‌های نخست ماه صفر به عراق می‌روند، تاکید و خاطر نشان کردند: با توجه به اینکه در این ایام مواکب عراقی هنوز برای ارائه خدمات کاملا فعال نشده‌اند، اتخاذ تدابیر مناسب با هدف تسهیل روند زیارت این دسته از زائران ضرورت دارد و دستگاه‌های مرتبط باید سریع‌تر آن را مورد توجه قرار دهند.

«سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت همچنین افزود: در خصوص آنچه برعهده سازمان حج بوده است، با برگزاری جلسات کارشناسی اقدام شده و در موضوع راهنمایی و امور گمشدگان نیز بدنبال فراخوانی که داده شد، بیش از هزار و ۲۰۰ نفر اعلام آمادگی کرده اند که از میان آنها نیرو‌های توانمند و با تجربه انتخاب و اعزام خواهند شد.

در ادامه این جلسه، دکتر «سید علی مرعشی» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به اقدامات انجام شده توسط این مرکز در راستای تامین دارو و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در شهر‌های زیارتی و مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد و «غلامرضا رضایی» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و «نصراله فرهمند» مدیرعامل موسسه عمره سعادت هم از آخرین پیگیری‌ها در داخل برای اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی گزارش دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب نیز تأکید کرد: نمایندگان سازمان حج و هواپیمایی هرچه زودتر برای پیگیری امور اجرایی و روشن شدن جداول پروازی به کشور میزبان اعزام شوند تا در فرصت عمره به میزان مناسب به مطالبات زائرانی که در نوبت اعزام قرار دارند، پاسخ داده شود و حتی فرصت یک هفته نیز در اعزام عمره گزاران مورد غفلت قرار نگیرد. 

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار