بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از مرکز ملی راهبردی برق کل کشور

در بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از مرکز ملی راهبردی برق کل کشور عملکرد مرکز دیسپاچینگ برق در مدیریت توزیع برق بررسی شد.
کد خبر: ۶۸۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳ - 05August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به بازدید امروز جمعی از نمایندگان مجلس از مرکز اصلی سیستم دیسپاچینگ برق کشورگفت: متخصصان شرکت توانیر تمام تلاش خود را در جهت پایداری شبکه برق انجام داده و از بروزترین تجهیزات برای جلوگیری از خاموشی‌ها استفاده می‌کنند، ضمن آنکه نباید اجازه داد بخش صنایع متضرر شود. 

بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از مرکز ملی راهبردی برق کل کشور

زینب قیصری افزود: طبق آمار از سال ۱۳۹۸ تاکنون ناترازی برق به دلیل مصرف افسارگسیخته همچنان رو به افزایش است و اکنون در اوج گرمای امسال این عدد در پیک مصرف به بیش از ۱۷ هزار مگاوات رسیده است در حالیکه برآورد‌ها برای تابستان سال جاری، عدد ۱۴ هزار مگاوات را پیش‌بینی کرده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه مردم وظیفه دارند در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، اما طبق اطلاعات ایمیدرو، نیمی از انرژی در صنایع فولاد تلف می‌شود یا مصرف برق بخش عمومی تهران شامل ادارات مختلف رشدی ۷۹ درصدی را داشته و از مصرف برق ۱۵ استان کشور بیشتر است، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که علاوه‌بر بخش خانگی دولت باید بر بخش عمومی و صنایع برای مدیریت مصرف برق تمرکز بیشتری کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها