باقری:

لازم است در مقابل موجود شرور و عامل بی ثباتی در منطقه ایستاد

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه مجارستان اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی خواند و گفت: لازم است، در قبال موجود شروری که عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه است، ایستاد و طبق حقوق بین‌الملل اقدام متقابل انجام داد.
کد خبر: ۶۸۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ - 05August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه در گفتگوی تلفنی با پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، درباره اهمیت حفظ ثبات و امنیت منطقه، محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض قواعد حقوق بین الملل و حق مشروع ایران برای دفاع از امنیت، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود گفتگو و رایزنی کرد.

لازم است در مقابل موجود شرور و عامل بی ثباتی در منطقه ایستاد

 باقری تاکید کرد: اگر کارنامه حملات صهیونیست‌ها به غزه را مرور کنید، مشاهده می‌کنید آنچه هدف اسرائیلی‌ها بوده، عمدتا اماکن غیرنظامی، بیمارستان‌ها، خانه‌های مسکونی و کودکان و زنان و مردم بی دفاع است.

سرپرست دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: اقدامی که صهیونیست‌ها اخیرا انجام دادند، نقض امنیت و حاکمیت ملی ما و صلح و ثبات منطقه‌ای است و به همین جهت، اقدام آنها تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی نیز به شمار می‌آید و لذا لازم است، در قبال موجود شروری که عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه است، ایستاد و طبق حقوق بین‌المللی اقدام متقابل انجام داد تا طرف مقابل، امکان تشدید اقدامات متجاوزانه خود را در منطقه پیدا نکند.

پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان نیز ضمن ابراز تمایل و آمادگی جهت استمرار گفتگو بین دو کشور، اظهار داشت: ما به شدت نگران آنچه نسبت به لبنان رخ می‌دهد و روند تشدید تنش که در منطقه در جریان است، هستیم.

وی تاکید کرد: جامعه جهانی می‌بایست هر اقدامی که می‌تواند انجام بدهد تا از هرگونه تشدید تنش و بحران جلوگیری نماید، چرا که این تنش‌ها را می‌توان تهدیدی علیه اروپا نیز به شمار آورد. وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ضمن ابراز خرسندی از این گفتگوی تلفنی، اظهار داشت: ما تحولات منطقه را دنبال می‌کنیم و امیدواریم شاهد تداوم رایزنی و مشورت نزدیک بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها