معاون جهاددانشگاهی لرستان:

جریان‌سازی رسانه‌ای در حوزه مهدویت یک ضرورت است

امین آزادبخت بر ضرورت جریان‌سازی رسانه‌ای در حوزه مهدویت تأکید کرد و گفت: قرارگاه دانشجویی مهدویت جهاددانشگاهی با شناسایی دانشجویان علاقه‌مند به مباحث مهدوی ایده‌های مهدویت را جمع‌آوری کند.
کد خبر: ۶۸۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ - 05August 2024

به گزارش دفاع‌پرسجریان‌سازی رسانه‌ای در حوزه مهدویت یک ضرورت است از لرستان، «امین آزادبخت»، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان، در آیین افتتاح قرارگاه فعالیت‌های مشترک دانشگاهی در حوزه مهدویت در لرستان که امروز، ۱۵ مردادماه و در آستانه فرا رسیدن سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در سالن جلسات سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به مباحث مهدوی، اظهار داشت: ما به‌عنوان شیعه و منتظران ظهور منجی وظیفه داریم در قبال امام زمان(عج) و زمینه‌سازی برای ظهور منجی و آشناکردن نسل نوجوان و جوان به‌ویژه قشر دانشجو فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم.

وی انجام فعالیت‌های مرتبط با بحث مهدویت را نیازمند کارهای تشکیلاتی دانست و با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه فعالیت‌های مشترک دانشگاهی در حوزه مهدویت در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان، افزود: در تمام دانشگاه‌های استان فعالیت‌هایی در رابطه با مهدویت انجام می‌شود و در کانون‌های مهدوی نیز در دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی استان نیز دایر است اما هدف از راه‌اندازی این قرارگاه مهدویت بسترسازی برای هم‌‌افزایی و جلوگیری از جزیره‌ای شدن برنامه‌های مرتبط با مهدویت و اجرای این برنامه‌ها در مقیاس بزرگ‌تر است.

آزادبخت با بیان اینکه قرارگاه مهدویت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان این ظرفیت را دارد که به پاتوق همه دانشگاه‌ها و فعالان مهدوی دانشگاه‌ها تبدیل شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی عضو شورای فرهنگی همه دانشگاه‌هاست و ارتباط تنگاتنگی با بنیاد مهدویت دارد می‌تواند از طریق این قرارگاه فعالیت‌های شاخصی در حوزه مهدویت داشته باشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان با بیان اینکه چشم‌انداز ما در این قرارگاه دانشجویی جریان‌سازی مهدویت است به این معنا که برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مهدویت به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که منجر به راه‌اندازی جریان مهدوی در بین دانشجویان استان شود، ادامه داد: در این راستا نیازمند همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و بنیاد مهدویت هستیم که معارف مهدوی و دیدگاه‌های مهدوی را راهگشایی فرهنگی و در اختیار این قرارگاه قرار دهند.

وی افزود: انتظاری که از جامعه دانشجویی داریم این است که به فعالیت‌های این قرارگاه مهدوی رونق دهند و با یک برنامه‌ریزی درست و ارتباط مداوم با سایر دانشگاه‌های استان یک برنامه عملیاتی مدون تدوین کنند.

آزادبخت انجام فعالیت‌های نرم‌افزاری در حوزه مهدویت و اهل‌بیت(ع) را یک ضرورت دانست و گفت: باید با اجرای برنامه‌های نو و جوان‌پسند در حوزه مهدویت و جلوگیری از کلیشه‌ای بودن کارها و پرهیز از موازی‌کاری‌ها از زاویه‌‌ای جدید، علمی‌ و دانشگاهی‌تر به موضوع مهدویت نگاه کنیم. 

وی به وجود مراکز مهمی از جمله مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت‌‌ها می‌توان در زمینه جمع‌آوری ایده‌های جدید بهره گرفت کمااینکه طراحی نرم‌افزارهای موبایلی، تهیه نشریات مهدوی می‌تواند به ترویج فرهنگ مهدویت کمک کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی بر ضرورت جریان‌سازی رسانه‌ای در حوزه مهدویت تأکید کرد و گفت: لازم است قرارگاه دانشجویی مهدویت جهاددانشگاهی ایده‌های دانشجویان علاقه‌مند به مباحث مهدوی را شناسایی و ایده‌های آنها را جمع‌آوری کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها