نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم افزایش سواد رسانه و فضای مجازی

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه هر چه فضای اظهارنظر بیشتری به طلاب دهیم مدرسه رشد بیشتری پیدا می‌کند، گفت: در رابطه با رسانه و فضای مجازی نیاز به سواد رسانه‌ای داریم.
کد خبر: ۶۸۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰ - 05August 2024

لزوم افزایش سواد رسانه و فضای مجازیبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در اختتامیه سال تحصیلی حوزه علمیه برادران و خواهران ساری، اظهار داشت: بدون شک اگر بخواهیم مدرسه‌ای موفق شود قطعا نقش اصلی آن را طلاب بازی می‌کنند اگر این نقش خوب ایفا شود در برتری مدرسه موثر است.

وی با تاکید بر اهمیت نقش اساتید و مدیریت در مدارس علمیه، افزود: هر چه فضای اظهارنظر بیشتری به طلاب دهیم مدرسه رشد بیشتری پیدا می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در برگزاری اردو‌ها همه باید مشارکت کنید، عنوان کرد: برای داشتن طلاب جدید نیز همین طلاب قدیمی می‌توانند نقش تشویقی داشته باشند که باقیات صالحات است.

امام جمعه ساری بر لزوم توجه دائمی به امام زمان (عج) تاکید کرد: حضرت منبع نور است، ارتباطتان را با شهدا نیز بیشتر کنید.

وی با بیان اینکه نقش دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در رشد تحصیلی و تهذیبی مدارس موثر است، افزود: اگر فقط رشد علمی داشته باشید، اما دین و اخلاقتان رشد نکند ضرر دارد، اساتید با اخلاق نیز جاذبه دارند، نقش سوم را به مدیریت و نقش چهارم را به هیات امنا می‌دهیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: کلاس‌ها باید کارگاهی و به صورت گفت‌وشنود برگزار شود، چشم اندازی باید برای سال آینده هم تعریف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توجه به سرنوشت طلاب توسط اساتید مدارس علمیه، با اشاره به جمله‌ای از حضرت علی (ع)، عنوان کرد: هر کسی باید خودش معلم خودش باشد و خودش را ادب کند، خود را با زیور‌های خوب معنوی آراسته کند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: در رابطه با استفاده از موبایل، رسانه و فضای مجازی نیاز به سواد رسانه‌ای داریم که مسئله مهمی است، برخی نمی‌دانند اینجا خطراتی وجود دارد همچون دریا که برای خود منطقه شنا و خطر دارد، اما برخی حرف گوش نمی‌کنند و اندازه خودشان را نمی‌دانند.

این مسئول اذعان داشت: پس فضای مجازی همچون دریاست و چه بسا انسان‌هایی که در همین فضا گیج و گمراه شدند، همان‌هایی که ترور و بمب‌گذاری می‌کنند در همین فضای مجازی ارتباط می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها