معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

برپایی ۱۰ موکب وقفی در استان کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین

حجت الاسلام «میرزایی» از برپایی ۱۰ موکب وقفی در استان کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷ - 06August 2024

برپایی ۱۰ موکب وقفی در استان کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «مجید میرزایی» معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران از برپایی ۱۰ موکب وقفی در استان کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین خبر داد و اظهار داشت: موکب‌های وقفی در تمامی مسیرهای تردد زوار اربعین در استان کرمانشاه برپا خواهند شد.

 معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه اولین موکب وقفی استان کرمانشاه به نام موکب امام خمینی(ره) در ورودی استان در شهرستان کنگاور برپا خواهد شد، افزود: یک موکب هم در آستان مطهر امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقروکلیایی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین برپا خواهد شد.

میرزایی با اشاره به برپایی یک موکب وقفی در آستان مطهر امامزاده باقر(ع) بیستون، گفت: در شهر کرمانشاه هم دو موکب یکی در امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان و دیگری در بقعه و چاه صاحب الزمان(عج) در دو حوزه اسکان و تغذیه زوار برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در آستان مطهر امامزاده حسن(ع) حمیل و بقعه احمدبن اسحق سرپل ذهاب نیز دو موکب وقفی برای پذیرایی از زوار اربعین برپا خواهد شد، افزود: یک موکب هم در مرز خسروی برای خدمات‌رسانی به زوار برپا خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: در منذریه عراق هم یک موکب وقفی برپا خواهد شد که این موکب توسط مجموعه اوقاف استان زنجان آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: دهمین موکب وقفی استان کرمانشاه که یک موکب درمانی است در کربلا آماده خدمت رسانی به زوار اربعین خواهد شد.

 وی با بیان اینکه موکب‌های وقفی استان کرمانشاه در فضایی به مساحت حدود ۴۵۰۰ مترمربع برپا می‌شوند، گفت: در تلاشیم تا بتوانیم خدمات خوبی به زوار اربعین در موکب‌های وقفی استان ارائه بدهیم.

 میرزایی گفت: موکب‌های وقفی استان کرمانشاه از ۱۸ مرداد کار خدمات‌رسانی به زوار اربعین را آغاز خواهند کرد و تا سه روز بعد از اربعین(هفتم شهریور) خدمات‌رسانی خود را ادامه خواهند داد.

 وی سپس با بیان اینکه موقوفات زیادی برای خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات در استان کرمانشاه نداریم، گفت: در مجموع دو موقوفه شامل سرای شاه عباسی در شهرستان قصرشیرین و موقوفه صحبت الله خان شهرستان سنقروکلیایی وقف خدمات‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) در استان هستند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها