رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

پرداختن خبرنگاران به حوزه ایثار و شهادت، نگاه آرمانی آن‌ها را می‌طلبد

«قاضی‌زاده هاشمی» در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت گفت: کار در حوزه ایثار و شهادت توفیقی از سوی شهداست که باید با نگاه آرمانی خبرنگاران این حوزه به تولید اخبار مؤثر منجر شود.
کد خبر: ۶۸۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲ - 06August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رمضانعلی موسوی‌مقدم» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی این بنیاد برگزار شد، اظهار داشت: بیان درست حقایق برای مردم جهان، به‌حق از وظایف خبرنگاران است؛ اما ابعاد و چگونگی آن باید روشن شود.

پرداختن خبرنگاران به حوزه ایثار و شهادت، نگاه آرمانی آن‌ها را می‌طلبد

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اینکه جریان باطل با خبرنگاران عناد دارد، از آن رو است که عالمانه خود را در تقابل با حق می‌داند؛ همان‌طور که در طول تاریخ نیز جریان باطل تلاش‌های بسیاری کرد تا جریان حق را ساکت و خاموش کند و همه سعی جریان باطل برای موفقیت در مقابله با حق، ایجاد عناصر بدلی و تقلبی از جریان حق است؛ بنابراین جریاناتی مثل سلفی‌گری را ایجاد می‌کنند تا حقایق را تحریف کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: با این مقدمه، کار خبرنگاران از این جهت ممتاز است که با معرفی جریان اصلی حق و افراد درست این جریان، به تقابل با باطل قد برافراشته و نقشه‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند.

وی ادامه داد: شهادت «اسماعیل هنیه» موضوعی است که تاریخ امروز را متحول و وقایع را به دو بخش قبل و بعد از شهادت وی تقسیم خواهد کرد. این‌که ایشان چه مذهبی داشت، پوسته‌ای است که در برابر اصل جریان حق قابل پرداختن نیست و با تفکر پرچم‌داری حقیقت، توانسته است مؤثر باشد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امروز در جهان با ایجاد هیاهوی رسانه‌ای سعی در مشوش کردن اذهان مردم دارند تا حقیقت افراد و شهدایی چون هنیه دیده نشود؛ لذا پرداختن به این شهدا، صرفاً پرداختن به یک فرد یا اسم نیست؛ بنابراین خبرنگاران باید به امثال این موضوعات نزدیک شوند تا حقایق آن‌ها را کشف و شهود کنند و این رتبه بالاتری از سلوک را برای خبرنگاران می‌طلبد.

وی افزود: از این رو خبرنگاران حوزه جنگ، بیشتر در معرض آسیب و کشته شدن هستند؛ چراکه مجبورند از نزدیک به موضوع مورد نظر خود بپردازند؛ وگرنه خبر آن‌ها اثربخشی چندانی نخواهد داشت؛ در حوزه ایثار و شهادت نیز ناگزیر از نزدیک شدن به شهدا و ایثارگران هستید تا بتوانید اخبار مؤثر و نزدیک‌تر به حقیقت تولید کنید که اگر این‌گونه نباشید، کار سوری و کم‌اثر خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خبرنگاران حوزه ترویج ایثار و شهادت که قطعاً مورد لطف شهدا بوده‌اند، باید ضمن رشد دادن و پرداختن به این توفیق، نگاهی آرمانی و بلندمرتبه برای خود ترسیم کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار