نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم تدوین و اجرای نظام مسائل حوزه خبرنگاری/ حرفه خبرنگاری باید جهادی و اخلاقی باشد

آیت الله «محمدی لائینی» خواستار نوشته شدن یا پیگیری و اجرای نظام مسائل حوزه خبرنگاری شد و گفت: خبرنگاری حرفه‌اش باید با جهادی بودن تلفیق شود و با اخلاق پیوند بخورد.
کد خبر: ۶۸۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ - 06August 2024

لزوم تدوین و اجرای نظام مسائل حوزه خبرنگاری/ حرفه خبرنگاری باید جهادی و اخلاقی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم تجلیل از فعالین عرصه خبر و روز خبرنگار (گرامیداشت شهادت شهید محمود صارمی) که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام و یاد شهید صارمی خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگار مشکلات مردم، خبرنگار امام حسین (ع) می‌شود.

وی با اشاره به جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی با مردم غزه، افزود: در این ۹ ماه خبرنگارانی که شهید شدند بیش از خبرنگارانی هستند که در دو جنگ بزرگ چند ساله ویتنام کشته شده‌اند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: فکر می‌کنم جامعه خبرنگاران که خزائن اطلاعات و آگاه‌ترین قشر به مشکلات مردم، کاستی‌های مردم و خدمات مسئولین هستند بهترین مخاطبانی هستند که می‌توان با آنها نشست و به گفت‌وگو پرداخت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پنج محور مهم، همچنین اضافه کرد: سواد خبرنگاری، حقوق خبرنگاری و خبرنگاران، اخلاق خبرنگاری، جهاد خبرنگاری، صبر و مقاومت خبرنگاری این محور‌های مهم هستند که هر کدام مورد بحث است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه خبرنگاری حرفه‌ای برای خودش آداب، شیوه، ابزار و تجهیزات دارد، عنوان کرد: به‌خصوص با ورود هوش مصنوعی به این حوزه هم یک فرصت و هم تهدید مطرح است، مهم استفاده درست از هوش مصنوعی و احترام به حریم خصوصی افراد است.

امام جمعه ساری روایتگری اول را از تاثیرگذارترین و مهمترین مسائل دانست و خواستار نوشته شدن یا پیگیری و اجرای نظام مسائل حوزه خبرنگاری شد و تاکید کرد: قطعا بسیاری از خبرنگاران به حق و حقوق خود نمی‌رسند، اولا که حق دادنی است، اما بعدش گرفتنی.

این مسئول با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق خبرنگاری، اذعان داشت: باید صداقت و امانت داشته باشیم، هر راستی گفتنی نیست، راست گفتن واجب نیست همچون راز و اسرار، دیدن واقعیت‌ها بدون حب و بغض و خالی کردن حجاب‌های درونی، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری یک جنگ است، گفت: جهاد خبرنگاری با دانستن و آشنایی با هدف استکبار جهانی مهم است، خبرنگاری حرفه‌اش باید با جهادی بودن تلفیق شود و با اخلاق پیوند بخورد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر صبر و مقاومت خبرنگاری، اظهار کرد: هر حوزه‌ای برای خودش مشکلات، تیر و ترکش‌هایی دارد، از قدیم هم گفتند که حرف حق تلخ است، خبرنگاران باید با هم وحدت داشته باشند، صنف و بسیج خبرنگاران باید پای آنها بایستد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد: خبرنگاران خودشان هم باید مطالبات جدی خود را داشته باشند چرا که اطلاعات جامعی از استان و جامعه خود دارند، گاهی می‌خواهند خبرنگاران را به عقب نشینی بخوانند اینجاست که صبر بر تطمیع‌ها اولویت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره استان مازندران گفت: از ابتدا تاکنون شعار ما مازندران یکپارچه بوده است، مازندران پیشرفته و سالم نیز مورد نظر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار