پژوهشگر رسانه و فضای مجازی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رسانه‌های آزادیخواه دنیا با تمام وجود از فلسطین حمایت می‌کنند/ سانسور تاثیری بر جنبش‌های حامی مقاومت ندارد

آل داود گفت: امروز رسانه‌های مستقل مانند تیک‌تاک و برخی از رسانه‌های دیگر در سطح دنیا که متعلق به آزادی‌خواهان جهان هستند، بار دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین را به دوش می‌کشند.
کد خبر: ۶۸۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰ - 07August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی روزبه‌روز به جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهد و دولت‌های استکبارگر نیز از آن حمایت می‌کنند. آنها هر کسی که در فضای حقیقی و مجازی بخواهد از مردم فلسطین دفاع کند، سانسور می‌کنند.

البته موج بیداری در فضای بین‌الملل آغاز شده و در حال گسترش است. تا دیروز تنها کشور‌های حوزه مقاومت مانند جمهوری اسلامی ایران، لبنان، عراق، یمن، سوریه و... از فلسطین حمایت می‌کردند، اما امروز این موج بیداری به کشور‌های غربی؛ حتی به خیابان‌های اطراف کاخ سفید نیز رسیده است.

یکی از حُسن‌های فضای مجازی این است که یک مطلب در این بستر، به‌سرعت به همه‌جای جهان مخابره می‌شود و این توانست کمک ناچیزی به رساندن صدای ملت فلسطین کند و امروز جوانان اروپایی را در مورد محیط اطرافشان بیدار کرده است.

البته مردم فلسطین و حامیان آنها در سراسر جهان، راه طولانی، پُر مخاطره و پُر دردی را تا رسیدن به هدف‌شان که استقلال فلسطین از چنگال رژیم جانی، اشغالگر و تروریست صهیونیستی و غزه‌ای آزاد است که یک دولت یهود برایش تصمیم نگیرد، در پیش دارند.

بیداری در سطح بین‌الملل از برکات انقلاب اسلامی است/ بار دفاع از مردم فلسطین بر دوش رسانه‌های مستقل است

«سید علیرضا آل داود» پژوهشگر رسانه و فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، در مورد بیداری‌هایی که در حمایت از مردم فلسطین و غزه در جهان شکل گرفته است، اظهار داشت: امروز بیداری در سطح دنیا، بیداری در دل‌ها و ذهن‌هاست. چیزی که در حوزه جنگ شناختی روی آن تأکید می‌کنیم که اگر قرار است دل‌ها و ذهن‌ها در این جنگ تسخیر شوند، در طرف مقابل، این بیداری می‌تواند به‌سمت جریان حق و هدایت الهی یا انسانی در سطح دنیا برود.

بیداری قلب‌ها و ذهن‌ها از برکات انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به اینکه بیداری قلب‌ها و ذهن‌ها از برکات انقلاب اسلامی است، افزود: بیداری ذهن‌ها و قلب‌ها در سطح دانشجویان و مردم در سطح بین‌الملل، قطعاً یکی از برکات انقلاب اسلامی است؛ چون انقلاب اسلامی پرچم بیداری قلب‌ها و ذهن‌ها را در جهان بلند کرد و امام خمینی (ره) و امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی این پرچم را در دستان خود دارند. این بیداری، مسئله بسیار مهم و ناشی از استقامت، شجاعت و حکمت در فضای بین‌الملل در دفاع از مردم فلسطین و غزه است.

آل داود ادامه داد: جنبش‌های دانشجویی حمایت از فلسطین نشان می‌دهد که ادعایی که در مورد پایان تاریخ در حوزه لیبرالیسم و امپریالیسم است، مطرح بود، از بین رفته است.

بیداری در سطح بین‌الملل از برکات انقلاب اسلامی است/ بار دفاع از مردم فلسطین بر دوش رسانه‌های مستقل است

بیداری در سطح بین‌الملل، قدم‌های اول زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است

این پژوهشگر رسانه و فضای مجازی افزود: این بیداری که علی‌رغم سانسور گسترده مردم غزه و فلسطین در فضای مجازی، رسانه و رسانه‌های ماهواره‌ای در حوزه broadcasting و ... و طرفداری‌شان از رژیم صهیونیستی، اتفاق افتاده، نشان‌دهنده این است که در دنیای آینده، قلب‌ها و ذهن‌های بیدار ان‌شاءالله به‌سمت امام عصر (عج) حرکت خواهند کرد و در نهایت، بحث تمدن نوین اسلامی با این بیداری و حرکاتی که می‌بینیم، خود را نشان خواهد داد و بعد از ایجاد این تمدن، ان‌شاءالله شاهد ظهور حضرت حجت (عج) خواهیم بود.

بیداری در سطح بین‌الملل از برکات انقلاب اسلامی است/ بار دفاع از مردم فلسطین بر دوش رسانه‌های مستقل است

سانسور حامیان فلسطین در فضای مجازی، تأثیری بر فعالیت‌های حمایتی آنها ندارد

آل داود ادامه داد: در حوزه رسانه و فضای مجازی، پلتفرم‎ها، سکو‌های آمریکایی-صهیونیستی مانند اینستاگرام، توییتر، متا و تلگرام دارند حرکات مردم غزه و فلسطین و حتی دانشجویان آمریکایی را سانسور گسترده می‌کنند.

این پژوهشگر رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه رسانه‌های مستقل بار دفاع از فلسطین را بر دوش می‌کشد، اظهار داشت: امروز رسانه‌های مستقل مانند تیک‌تاک و برخی از رسانه‌های دیگر در سطح دنیا که متعلق به آزادی‌خواهان جهان هستند، بار دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین را به دوش می‌کشند.

وی افزود: این بیداری آنقدر گسترده است که هرچقدر هم آمریکایی‌ها در پلتفرم‌های خودشان مانند تلگرام، اینستاگرام و توییتر سانسور می‌کنند، می‌بینیم که باعث انزجار بیشتر مردم خودشان و دانشجو‌ها از حکومت‌هایشان می‌شوند و این بیداری به سمتی رفته است که سانسور‌ها خیلی تأثیری روی آن ندارد و افراد به‌صورت خودجوش از مردم غزه و فلسطین، مخصوصاً کودکان و زنان شهید حمایت می‌کنند و به خون‌خواهی آنها برخاسته و از ایشان دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار