مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

زنان در دفاع مقدس، نقش برجسته و حضور پررنگی داشتند

سرهنگ کاظمی گفت: زنان در دوران دفاع مقدس، نقش بسیار زیاد و پررنگی داشتند؛ چرا که با آماده کردن پدر، برادر، شوهر و فرزند و ایجاد انگیزه باعث حضور آن‌ها در جبهه‌ و دفاع از کشور می‌شدند.
کد خبر: ۶۸۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ - 06August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گلستان، دومین جلسه کمیته شورای هماهنگی زنان و دفاع مقدس امروز سه‌شنبه شانزدهم با موضوع همایش تجلیل از یک میلیون پیشکسوت بانوی دفاع مقدس با حضور سرهنگ پاسدار «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان، «حسینی جبلی» مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری، «عاطفه محضری» مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان و دیگر اعضا این کمیته در گرگان برگزار شد.

زنان در دفاع مقدس، نقش برجسته و حضور پررنگی داشتند + تصاویر

سرهنگ کاظمی به حضور پررنگ زنان در دفاع مقدس و هشت سال جنگی که از سوی کشور عراق بر کشور ما تحمیل شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: زنان در دوران دفاع مقدس، نقش بسیار زیاد و پررنگی داشتند؛ چرا که با آماده کردن پدر، برادر، شوهر و فرزند و ایجاد انگیزه باعث حضور آن‌ها در جبهه‌ و دفاع از کشور می‌شدند.

وی با بیان اینکه زنان در هشت سال دفاع مقدس حضور جانانه داشتند، تصریح کرد: اگر مادران و همسران شهدا نبودند که با قوت قلب رزمندگان را راهی جبهه کنند پای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای حضور در جبهه سست می‌شد.

زنان در دفاع مقدس، نقش برجسته و حضور پررنگی داشتند + تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره به پشتیبانی‌هایی که زنان در دوران دفاع مقدس انجام دادند، گفت: از جمله پشتیبانی‌ها تهیه پوشاک، آذوقه، مواد خوراکی و بهداشتی برای رزمندگان اسلام بود و از میان ما زنانی بودند که در مناطق جنگی مثل شهر خرمشهر، دوشادوش رزمندگان دفاع می‌کردند.

سرهنگ کاظمی ضمن تقدیر از همکاری همه جانبه اعضا کمیته خواهان شناسایی و معرفی بانوان، همسران و دخترانی شد که در قالب‌های مختلف و در دوران حماسه و ایثار نقش آفرین بودند اما کمتر مورد توجه قرار گرفته شده‌اند.
 
زنان در دفاع مقدس، نقش برجسته و حضور پررنگی داشتند + تصاویر

در این جلسه دستورالعمل ابلاغی همایش تجلیل از پیشکسوتان زن دفاع مقدس توسط مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان قرائت و از حاضران در جلسه درخواست شد که در خصوص شناسایی و معرفی بانوان رزمنده و فعال استان در دوران دفاع مقدس همکاری لازم را به عمل آورند.

در ادامه جلسه نیز حاضرین به نقطه نظرات خود پرداختند و این همایش را فرصتی مغتنم شمردند تا بتوان از همه بانوان پیشکسوت استان که به دست فراموشی سپرده شده بودند تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار