در افتتاحیه مراسم مأموریت اربعین ۱۴۰۳؛

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار توجه ویژه به امر اقامه نماز شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در افتتاحیه مراسم مأموریت اربعین ۱۴۰۳ در وزارت کشور بر توجه ویژه به امر اقامه نماز در این کنگره عظیم معنوی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ - 06August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در مراسم افتتاحیه ماموریت اربعین ۱۴۰۳ که با حضور اقشار مختلف مردم امروز (سه‌شنبه) در وزارت کشور برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این مطلب اظهار داشت: نظرسنجی از برادران زائر ایرانی و عراقی حکایت از آن دارد که خستگی پیاده‌روی اربعین گاهی اوقات مسئله نماز را کم رنگ می‌کند، در چنین شرایطی ما باید در موکب‌ها بهترین مکان را برای نماز اختصاص دهیم و بهترین فرش زیر پای نمازگزاران و بهترین برنامه برای اقامه نماز باشد وبه این موضوع اهمیت بیشتری داده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار توجه ویژه به امر اقامه نماز شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) در روایتی فرمودند: «لا تَزالُ اُمّتی بِخَیْرٍ ... وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ» همیشه امت من در خیر و نیکی به سر می‌برد ... زمانیکه نماز را به پا دارد و زکات بپردازد" اضافه کرد: باید کاری کنیم از افرادی که به این سفر معنوی می‌آیند خوب استقبال شود و در موکب‌ها به آماده سازی برای نماز بیش از آماده سازی برای استراحت و غذا توجه شود و زائران با برنامه ریزی مناسب از نماز با کیفیت استفاده و ارتباط وسیع‌تر و قوی تری با باریتعالی برقرارکنند.

وی در ادامه به شعار اربعین امسال «کربلا طریق‌الاقصی» اشاره کرد و آرامش موجود در میهن اسلامی را در سایه تهدید‌های فراوان دنیای کفر علیه این کشورنشاندهنده ارتباط با خدا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین روحیه آرام و آرامش بخش حضرت امام (ره) را نشاندهنده ارتباط با خدا عنوان کرد و با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در اماکن زیارتی و عبادت‌های شبانه که تجلی آن در فرمایشات ایشان ملموس است، اظهار داشت: حالاتی هم که از سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی می‌دیدیم بخاطر ارتباط‌های نیمه شب آن سردار بزرگ است.

وی با بیان اینکه در جبهه‌های جنگ و در کوران برنامه‌های انقلاب اسلامی مقاطعی داشتیم که افراد خلوص و عیار کاملی پیدا و برنامه‌های خود را آنجا تضمین می‌کردند، گفت: امروز اربعین همان حالت را دارد، برخی افرادی که به مراسم اربعین می‌آیند ممکن است در اوقات دیگر زندگی به نماز بگویند کار دارم ولی در ایام اربعین باید یاد بگیرند که به کار بگویند وقت نماز است.

وی با بیان اینکه در زیارت ائمه معصوم (علیهم السلام) بویژه زیارت‌هایی که برای امام حسین (ع) نقل شده از جمله زیارت عاشورا و زیارت اربعین و زیارت پیامبر به برپایی نماز و مقدم داشتن آن شهادت می‌دهیم، براهمیت برپا داشتن نماز تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج" الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ- (آنان که خدا را یاری می‌کنند) آنهایی هستند که اگر در روی زمین به آنان اقتدار و تمکین دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و (از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند، چون می‌دانند که) عاقبت کار‌ها به دست خداست، اظهار داشت: خداوند در رابطه با مومنین می‌فرماید کسانی هستند که وقتی در زمین تمکنی یافتند چهار کار را انجام می‌دهند، نماز بپا می‌دارند، زکات را بعنوان یکی از واجبات الهی و فروع دین که در بسیاری از جا‌ها فراموش شده است زنده می‌کنند، امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند و همه قدرت‌ها را از خدا می‌دانند.

وی با تقدیر ازتلاش همه دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین خطاب به حاضران گفت: با بهره گیری از برنامه‌ها و شیو‌های تبلیغی در اربعین باید به نماز توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش پایانی سخنان خود به آثار فراوان نشست و برخاست‌ها بین دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و گفت: برای کسانی که چند سده قبل برنامه اربعین را آغاز کردند نمی‌تواند قابل تصور باشد که امروز جمعیت چند ده میلیونی راهشان را ادامه داده و در پیاده روی اربعین حضور می‌یابند.

گفتنی است؛ افتتاحیه مراسم ماموریت اربعین حسینی (ع) امروز با حضور اقایان احمد وحیدی وزیر کشور، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین، نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر جمهوری عراق در ایران و جمعی از مسئولین در وزارت کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار