بیانیه مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار

سرهنگ کریمی با صدور بیانیه‌ای روز خبرنگار را تبریک گفت.
کد خبر: ۶۸۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ - 07August 2024

بیانیه مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی به مناسبت ۱۷ مردادماهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، متن بیانیه به شرح ذیل است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ

ن سوگند به قلم و آنچه مى ‌نويسند. قلم و ریشه بدخیمی را با تیغ بزن و دستانت را جز حس حق گویی، به چیز دیگری نسپار. هنر بدون تو معنا ندارد. تو مینویسی و کاغذ از غم تو می‌گرید و از شادی تو شادان می‌شود.

درود خدا بر قلم وقایع نگارانی که حرمت قلم را در مسیر حق و عدالت نگاه می‌دارند. درود و رحمت خدا بر شهدای اهل قلم که سلاح خویش را جز برای دفاع از سنگر انسانیت و اسلام به کار نبستند. هنر خبرنگاری عشق است و خبرنگار عاشقانه در آگاهی بخشی، جان و دل می‌سپارد.

امروز ۱۷ مردادماه مزین شده با نام شهید محمود صارمی و همزمان با فرا رسیدن آغاز پیاده روی اربعین است. خروشی که از دل عاشقان حسین (ع) برخاسته و می‌توان آن را معجزه دهه‌های اخیر دانست.

این همزمانی تقارنی نیکوست چرا که قیام کربلا برای حق و آگاهی و قلم خبرنگار نیز نباید جز برای حق و آگاه بخشی باشد. امروز که در کمی آنسوتر یزیدیان صهیونیست مسلمانان غزه را به خاک و خون می‌کشند الگو نمودن فرهنگ عاشورا و اربعین تجلی واژه عدالت گستری و حق است و بر ماست که این اندیشه را در مسیر اطلاع رسانی قرار دهیم و آنچه را که رسانه‌های شرق و غرب از آن واهمه دارند در رسانه‌های خود بیش از پیش منعکس کنیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای خبرنگار به ویژه شهید محمود صارمی، شهید داریوش گودرزی کیا، این روز را به تمامی خبرنگاران کشور تبریک و برای آنان آرزوی سلامتی و عزت و توفیق روز افزون و امید است هموراه در راستای روایت زینبی و در مسیر نگاشتن از حق گام بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار