با حضور فرمانده کل ارتش؛

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ارتش در بندرعباس افتتاح شد

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور امیر سرلشکر موسوی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در بندرعباس افتتاح شد.
کد خبر: ۶۸۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 07August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) صبح امروز (چهارشنبه) با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، در قرارگاه ناوگان مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ارتش در بندرعباس افتتاح شد

امیر دریادار دوم «جلیل مقدم» فرمانده قرارگاه ناوگان مقدم جنوب نیروی دریایی ارتش، در مراسم افتتاح این بیمارستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان اظهار داشت: افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در راستای دستور فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) برای خدمت‌رسانی به مردم ساخته شده است و نقش زیادی در ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استان هرمزگان خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه ناوگان مقدم جنوب نداجا افزود: این بیمارستان هدیه نیرو‌های مسلح به مردم هرمزگان است و امیدواریم بتواند خدمات مناسب و در شأن برای مردم بندرعباس و استان ارائه دهد.

امیر دریادار دوم «طاهر سلطان‌زاده» فرمانده بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش نیز در این آیین خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ اجرای ساختمان در زمینی به مساحت پنج هکتار آغاز شد که کل زیربنای این بیمارستان ۲۰ هزار متر مربع است و بخش‌های فوق تخصصی آن در استان و کشور منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در جاسک نیز یک بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در دست ساخت دارد،گفت: بیمارستان پیشین نیروی دریایی داخل شهرک مسکونی منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بود و ۳۷ تخت فعال بیشتر نداشت، اما بیمارستان جدید ۱۲۸ تخت فعال و قابلیت افزایش به ظرفیت دو برابری در شرایط بحران را دارد.

امیر سلطان‌زاده گفت: برای ساخت بیمارستان سیدالشهدا علیه‌السلام بندرعباس ۴۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۱۹۰ میلیارد نیز در بخش خرید تجهیزات صرف شده است.

فرمانده بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ۲۰ پزشک متخصص و چهار پزشک عمومی در این بیمارستان به ارائه خدمت خواهند پرداخت و اورژانس این بیمارستان با ۲۴ تختخواب از جمله بیمارستان‌های قوی و کار آمد در حوزه اورژانس است.

بیمارستان سیدالشهداء (علیه‌السلام) منطقه یکم امامت نداجا، متشکل از بخش‌های متفاوت تشخیصی درمانی و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی رشته‌های مختلف گروه‌های جراحی، کودکان، داخلی، زنان، زایمان، مامایی، بخش‌های بستری رشته‌های ذکرشده و نیز اتاق‌های عمل و بخش‌های ویژه بزرگسالان و اطفال، ICU، CCU، PICU، NBC، دیالیز، حراجی پلاستیک و ترمیمی، تصویربرداری و سی تی اسکن و سونوگرافی و آزمایشگاه و پاتولوژی و فیزیوتراپی است.

از وجه تمایزات این بیمارستان، می‌توان به دارا بودن بزرگترین و منحصر به فردترین بخش هایپربار، مخصوص درمان بیماری‌های غواصی، کاربردی، طب نوین و همچنین فعال بودن بخش اورژانس هوایی و فرودگاه استاندارد بالگرد، اشاره کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار