حسین ابراهیم طه:

اسرائیل حاکمیت ایران را نقض کرد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اظهاراتی ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران را محکوم و این اقدام را نقض حاکمیت ایران ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۸۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹ - 07August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی طی سخنرانی در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه این سازمان در جده اظهار داشت: پافشاری رژیم اشغالگر اسرائیل در جنایات، نقض تمامی تابوها، آداب و رسوم، قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

اسرائیل حاکمیت ایران را نقض کرد

وی گفت: حمله اسرائیل به تهران حمله به حاکمیت و امنیت ملی ایران و نقض آشکار قانون و حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ادامه از شورای امنیت خواست که به مسئولیت خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای وادار کردن رژیم اشغالگر به احترام به قانون بین‌الملل و توقف تجاوزاتش و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه اتخاذ کند.

نشست فوق العاده کمیته اجرایی وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی امروز در جده عربستان برگزار شد.

این نشست اضطراری با دستور کار بررسی تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و همچنین ابعاد تجاوز رژیم جنایتکار صهیونیستی در به شهادت رساندن شیخ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس و نقض حریم حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط این رژیم و بدنبال تلاش‌های فشرده و دیپلماسی فعال کشورمان از طریق رایزنی‌ها و تماس‌های متعدد سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشور‌های عضو این سازمان برگزار شده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار