پیام مشترک مسئولان مازندران به یادواره ملی شهید «طوسی»

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و «یوسف نوری» استاندار به یادواره ملی سردار رشید اسلام شهید «محمدحسن طوسی» جانشین لشکر ۲۵ کربلا پیام مشترکی صادر کردند.
کد خبر: ۶۸۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳ - 07August 2024

پیام مشترک مسئولان مازندران به یادواره ملی شهید «طوسی»به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و «یوسف نوری» استاندار به یادواره ملی سردار رشید اسلام شهید «محمدحسن طوسی» جانشین لشکر ۲۵ کربلا پیام مشترکی صادر کردند.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی و در تداوم آن؛ دوران دفاع مقدس، زمینه ساز ظهور و بروز شخصیت‌های ممتازی شد که نامشان برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود. جوانان نخبه و نابغه‌ای که در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در مقطع پرشکوه دفاع مقدس با عبور از میدان‌های خطیر و سترگ جانبازی و ایثار؛ عظیم‌ترین فتح‌های دوران معاصر را رقم زدند و با بلوغ فکری و تربیت روحانی به ترازی از شخصیت انسانی و الهی دست یافتند که شربت طهور شهادت را سرکشیدند و برای همیشه؛ روزی‌خور خوان پروردگار سبحان شدند.

یکی از این جوانان نخبه و نابغه که برغم سن اندک؛ در روند پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و رسالت انقلابی خود را ایفا کرد و پس از آن در دفاع مقدس به سطحی از بلوغ و تربیت انقلابی دست یافت که تصویر سترگ و درخشان نبوغ او را در بسیاری از فتوحات ماندگار دفاع مقدس نمی‌توان نادیده گرفت، سردار شهید «محمدحسن طوسی» بود؛ که در غائله‌های داخلی پس از پیروزی انقلاب در گنبد و جنگل‌های آمل، سوادکوه، ساری، گرگان و گیلان از خود شجاعت وصف ناپذیری به خرج داد و پس از آن؛ با نقش آفرینی‌های هوشمندانه خود در حوزه‌های اطلاعات و عملیات در صحنه‌ها‌ی خطیر جنگ و شرکت در عملیات‌های بزرگ آن دوران، به جایگاهی رسید که امروز از او به نابغه فاو تعبیر می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف این شهید بزرگوار؛ می‌فرمایند: «شجاعت و فعالیت شهید طوسی در صحنه جنگ منجر به کسب فتوحات، سرافرازی و افتخار ابدی گردید.»

امروز؛ جوانان ما بیش از هر مقطع دیگری به سرمشق‌ها و آموزه‌های زندگی پربار و شکوهمند جوانان انقلابی و شهیدان خدایی آن دهه ماندگار نظیر طوسی‌ها نیاز دارند و در این راستا می‌طلبد تا ضمن برگزاری یادواره‌ها و همایش‌ها؛ هنرمندان، شاعران و نویسندگان با آفرینش‌های فاخر در خصوص زندگی، منش و سیره این شهدای نابغه و نخبه، زمینه را برای الگوگیری نسل‌های جدید فراهم آورند.

اینجانبان؛ ضمن عرض خداقوت و قدردانی از مجموعه عزیزانی که برای برگزاری یادواره ملی سردار رشید اسلام شهید «محمدحسن طوسی» جانشین لشکر ۲۵کربلا و شهید ملی اطلاعات و عملیات؛ اهتمام کردند؛ امیدواریم، حاصل این یادواره مُعظَم در قالبی فاخر در اختیار پویندگان و دلدادگان آموزه‌های دوران دفاع مقدس قرار گیرد و با تداوم این مسیر با ابعادی گسترده‌تر، زمینه برای آشنایی توده مردم و جوانان با این شخصیت ماندگار دوران دفاع مقدس فراهم آید. ان شاء الله تعالی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها