استاندار اردبیل:

خبرنگاران مسئولیت اساسی در ایجاد فهم و قضاوت مشترک از مسائل جامعه دارند

«عاملی» گفت: خبرنگاری نوعی نمایندگی خودخواسته برای پذیرش مسئولیت از سوی مردم است و خبرنگاران مسئولیت اساسی در ایجاد فهم و قضاوت مشترک از مسائل جامعه دارند.
کد خبر: ۶۸۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲ - 08August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سیدحامد عاملی» استاندار اردبیل عصر روز گذشته (چهارشنبه) در آیین تجلیل از خبرنگاران که در مجتمع فرهنگی فدک اردبیل برگزار شد با تبیین نقش و جایگاه خبرنگار در جوامع اظهار کرد: خبرنگار به نمایندگی از مردم تلاش می‌کند رویداد‌هایی که در سرنوشت عمومی جامعه اثرگذار است را بیان کند.

وی ادامه داد: جامعه به معنای مجموعه‌ای از افراد است که سرنوشت مشترکی دارند، در واقع وقتی افراد سرنوشت مشترکی را پیگیری نکنند، جمع آنها جامعه نخواهد بود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: وقتی در یک جامعه فهم و قضاوت مشترکی از مسائل مبتلابه و سرنوشت جامعه وجود نداشته باشد، آن جامعه در مسیر رشد و تعالی قرار نخواهد گرفت و چنین جامعه‌ای یک جامعه از هم گسیخته است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل یادآور شد: نقش و رسالت خبرنگار این است که در جامعه فهم و قضاوت مشترک ایجاد می‌کند، البته ممکن است در یک جامعه از یک مساله چند فهم وجود داشته باشد، اما باید توجه داشت که این فهم باید دارای چهارچوب مشخص و متعین باشد و در چنین شرایطی است که در آن جامعه قاعده شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم تعامل و تفاهم در جوامع برای حرکت در مسیر تحقق سرنوشت مشترک گفت: خبرنگاری مسئولیت بزرگی است و خبرنگار آگاهانه این مسئولیت را می‌پذیرد که افکار عمومی را به یک فهم و قضاوت مشترک برساند.

استاندار اردبیل یادآور شد: یکی از مشکلات ما این است که درک مشترکی از بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه نداریم و برای همین است که دهه‌هاست مشکلاتی مانند تورم و مسکن حل نشده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از نقش اصحاب رسانه اظهار کرد: در مدت سی و پنج ماه اخیر جز همدلی، همراهی و پشتیبانی چیزی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ندیدم و خبرنگاران نقش بسیار مهمی در گفتمان‌سازی توسعه محور ایفا کردند.

وی مهم‌ترین مساله اصلی استان را اقتصاد توسعه نیافته عنوان کرد و گفت: تا زمانی که مشکلات اقتصادی حل نشود در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هم برطرف نخواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در این راستا در زمان آغاز به کار دولت مهم‌ترین برنامه توسعه زیرساخت‌های استان بود و تلاش شدپ طی سی و  ماه اخیر کمبود‌ها و کاستی‌های این بخش برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت در زیرساخت‌های راه، آب، برق و شبکه با همراهی و همکاری همه بخش‌های استان اتفاقات خوبی افتاد و اقدامات اساسی انجام شد.

عاملی همچنین گفت: در زمینه اقتصاد برنامه دولت تقویت تولید و در واقع افزایش تولید ناخالص استان بود که در این چهارچوب افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی هدف‌گذاری شد و پایاب شبکه خدا آفرین، سبلان و گلخانه‌های شمال استان در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد:در حوزه گردشگری با اقدامات انجام شده استان اردبیل رتبه نخست جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص داد.

استاندار اردبیل افزایش واحد‌های تولیدی هزار تایی به ده واحد در راستای توسعه اشتغال از طریق تقویت واحد‌های بزرگ تولیدی استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد و افزود: مجموع افراد بیمه شده اجباری در استان صد و بیست هزار نفر است که سیزده هزار و پانصد نفر در دولت سیزدهم محقق شده است.

وی احداث سی هزار واحد مسکونی در چهارچوب نهضت ملی مسکن و افزایش تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی را از دیگر اقدامات در دست اجرا برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان عنوان و ابراز امیدواری کرد روندی که در سال‌های اخیر آغاز شده، تداوم یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها