نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

هستی‌شناسی مقدمه شناخت اندیشه سیاسی اسلام است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: برای شناخت موضوع حکومت در اندیشه سیاسی اسلام لازم است هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و حیات‌شناسی در مکتب اسلام مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ - 08August 2024

هستی‌شناسی مقدمه شناخت اندیشه سیاسی اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمدعلم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با حضور در جمع طلاب شرکت‌کننده در دومین مدرسه تابستانی دارالعم حرم مطهر رضوی، به ارائه بحث علمی در خصوص مشروعیت تشکیل حکومت در زمان غیبت امام زمان علیه‌السلام با تاکید بر موضوع‌شناسی حکومت در اندیشه سیاسی اسلام پرداخت.

 استاد خارج فقه حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: برای شناخت موضوع حکومت در اندیشه سیاسی اسلام لازم است هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و حیات‌شناسی در مکتب اسلام مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نتیجه شناخت‌های چهارگانه مورد اشاره این است که مدیریت جامعه منحصرا از آن ذات اقدس الله است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: این تحلیل با هفت آیه از قرآن که در آن حکم به طور انحصاری برای خداوند بیان شده و نیز روایات متعدد اهل‌بیت مورد تأیید قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع اجرای حاکمیت الله در دوره حضور و غیبت پرداخت و تصریح کرد: شأن اجرای حاکمیت منحصرا برای امام معصوم است و در دوره غیبت موضوع ولایت فقیه بعنوان مکانیزم اجرایی حکومت الله به دستور خود امام معصوم از جمله در مثل توقیع شریف مورد توجه قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار