اخطار محرمانه «کنست» به نتانیاهو در مورد حمله زمینی به لبنان

اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با ارسال پیامی محرمانه به نخست‌وزیر این رژیم، نسبت به طرح عملیاتی آماده‌شده و عواقب تهاجم زمینی به لبنان هشدار داده و این اقدام را عامل شکستی غم‌انگیز عنوان کردند.
کد خبر: ۶۸۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰ - 08August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه «اسرائیل هیوم» این هشدار را به نقل از «آمیت هالیفی»، «زئیف الکین» و «اوهاد تال» از اعضاء کمیته روابط خارجی و به اصطلاح امنیت پارلمان رژیم اشغالگر اعلام و نوشته است نمایندگان کنست پس از اطلاع از طرح تهاجم زمینی ارتش اسرائیل به لبنان، به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخطار داده‌اند.

این نمایندگان در نامه محرمانه خود به نتانیاهو با اعلام حمایت اصولی خود از حمله زمینی به لبنان، اما عنوان کرده‌اند که این طرح ارتش هرگز به سرانجامی مطلوب ختم نشده و طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، اجرای این طرح ممکن است حکومت را دچار یک شکست ناگوار با عواقبی بی‌سابقه کند.

آنها تاکید کرده‌اند که رهبران دستگاه امنیتی اسرائیل عمیقا در درک استراتژی - به گفته‌ آنها - دشمن، به‌شدت در اشتباه هستند.

اخطار محرمانه کنست به نتانیاهو در مورد حمله زمینی به لبنان!

در ادامه، روزنامه هیوم به نقل از برخی منابع نوشت: طرح این عملیات هنوز به طور جدی در کابینه جریان نیافته و تنها فرماندهان گردان‌ها و سطوح میدانی ارتش اسرائیل با «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل آن را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

این نمایندگان طی اخطار خود با تاکید بر اینکه این طرح عملاً اشتباهاتی را که در مانور زمینی غزه پیش آمده، جبران نخواهد کرد، تصریح کرده اند که هدف از این حمله را باید تضعیف توانمندی‌های کامل قدرت نظامی حزب‌الله قرار دهند و نه‌فقط برای حذف آن از مرزها.

آنها با توضیح این نکته کهحتی اگر هدف دور کردن حزب‌الله از مرز‌ها هم باشد، بهتر است نقشه راه دیگری اجرا شود، تصریح کرده اند: برنامه عملی محور ایران بر اساس تخلیه اسرائیل است که در واقع این محور از این منظر به‌ویژه در غزه موفق بوده است درحالی که اجرای طرح فعلی ارتش، همه ما را در باتلاقی پی در پی و سخت غرق خواهد کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار