آیت‌الله خاتمی با اشاره به شهادت شهید هنیه:

رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد که ایران انتقام سخت خواهد گرفت

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اسرائیل و آمریکا شریک جنایات از جمله شهادت شهید هنیه هستند، اما رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد که ایران انتقام سخت خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۸۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ - 09August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: ماه صفر، ماه ورود آزادگان کربلا به سرزمین شام است.

رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد که ایران انتقام سخت خواهد گرفت

وی عنوان کرد: انقلاب ما مدیون امام حسین (ع) است. هشت سال دفاع مقدس ما را سیدالشهدا اداره کرد. کشور را عشق به حسین (ع) نگه داشته است و در برابر دشمنان حفظ می‌کند.

آیت‌الله خاتمی افزود: فردی به سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) نامه نوشت تا او را در دو جمله نصیحت کند، اباعبدالله پاسخ داد هر فردی که کاری را با نافرمانی خدا پیش ببرد آنچه را امید دارد، از دست می‌دهد و از آنچه بیم دارد زودتر به سراغش خواهد آمد. به عبارتی اگر با خداوند رفیق باشیم، به آنچه مصلحت ما است خواهیم رسید.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: پس از واقعه عاشورا تلاش برای کشتن اسرای کربلا بود، اما افشاگری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) مانع از آن شد.

امام جمعه تهران گفت: سراسر کشور بوی اربعین می‌دهد. کسانی که در این راهپیمایی مقدس شرکت می‌کنند، افتخار کنند. از مردم و دولت عراق برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) تشکر می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: روز ۱۷ مرداد به نام روز خبرنگار نامیده شده است. قصه خبرنگاران و رسانه‌ها باید جدی گرفته شود. فرهنگ و عقاید را رسانه و خبرنگاران رقم می‌زنند. ایام ماه صفر هم ایام خبرنگاران حماسه بزرگ عاشورا است.

خبرنگاران نقش زیادی در جهاد تبیین دارند

آیت‌الله خاتمی افزود: خبرنگارانی که در مسیر بیان حقیقت حرکت می‌کنند، در عرصه جهاد تبیین نقش زیادی دارند.

وی با اشاره به خبرنگاران شهید در غزه، گفت: ۲ چیز کار خبرنگاران را ارزش والا می‌دهد؛ یکی امانت داری و دوم حقیقت مداری است.

امام جمعه تهران با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، تصریح کرد: این جنایت و جنایات دیگر در غزه یک مباشری دارد که آن رژیم صهیونیستی است. هیچ تردیدی نیست که در همه جنایات غزه و قدم به قدم آن نشان از آمریکا است.

آیت‌الله خاتمی افزود: ده‌ها هزار فرد در غزه به شهادت رسیده که در همه این جنایات آمریکا شریک است. کسانی که در خارج و داخل کشور آمریکا را تطهیر می‌کنند، در تمام جنایات اسرائیل و آمریکا شریک هستند.

وی گفت: اسرائیل و آمریکا شریک جنایات از جمله شهادت شهید هنیه هستند که مقام معظم رهبری تعبیری داشتند و آن بحث خونخواهی از شهید مجاهد را وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه تهران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد که ایران انتقام سخت خواهد گرفت.

نحوه پاسخ به اسرائیل با تدبیر ایران انجام خواهد شد

آیت‌الله خاتمی افزود: ما نظام با تدبیر هستیم یعنی چرایی و چگونگی پاسخ ما به رژیم اسرائیل با تدبیر ایران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به انتخاب یحیی السنوار، تصریح کرد: این انتخاب تودهنی محکمی به رژیم صهیونیستی بود. السنوار بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در زندان بوده است. انتخاب این مبارز دینی گویای آن است که مقاومت تا نابودی رژیم اسرائیل پیش خواهد رفت.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به انتخاب هیأت دولت توسط رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ۱۰ ویژگی برای اعضای هیأت دولت از جمله امین بودن، صادق بودن، متدین و متشرع، از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی، ایمان، امید به آینده، پاک دستی، عدم سوءسابقه، نگرش ملی و کارامد بودن را بیان کرده است. لذا این دو قوه با این ملاک‌ها پیش بروند، کابینه‌ای این چنین انتخاب شدن به نفع نظام و همگان است. بنابراین اگر در این عرصه دقت نشود، خسارت اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار