امام جمعه قصرشیرین:

ملت ایران خونخواهی شهید هنیه را حق ملی خود می داند

حجت الاسلام «صالحی» گقت: ملت ایران اسلامی به خاطر روحیه سلحشوری برداشته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود پس از طوفان الاقصی و وعده صادق اکنون شاهد واقعه تلخ مهمان کشی صهیونیست ها در خاک خود هستند از این رو خونخواهی را وظیفه و حق ملی خود می داند و آن را از مسوولان مطالبه می کند.
کد خبر: ۶۸۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ - 09August 2024

ملت ایران خونخواهی شهید هنیه را حق ملی خود می داندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان فصرشیرین امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: مطالبه ای که پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا و قاطعانه و هوشمندانه و پشیمان کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حیوان صفت را بر سر جای خود بنشاند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گقت: ملت ایران اسلامی به خاطر روحیه سلحشوری برداشته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود پس از طوفان الاقصی و وعده صادق اکنون شاهد واقعه تلخ مهمان کشی صهیونیست ها در خاک خود هستند از این رو خونخواهی را وظیفه و حق ملی خود می داند و آن را از مسوولان مطالبه می کند.

وی بیان کرد: مجموعه مطالعات افکارسنجی انجام‌شده در یک سال گذشته درباره دیدگاه افکار عمومی نسبت به عملیات طوفان الاقصی حماس در مهر سال ۱۴۰۲ تا عملیات موشکی ایران در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ که توسط مجموعه‌های نظرسنجی دانشگاه تهران، صداوسیما، ایسپا و پژوهشگاه وزارت ارشاد انجام شده، گویای این واقعیت است که جامعه پس از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدارآفرین برای کشور قرار دارد و هرگونه انفعال در این زمینه خسارت‌های اجتماعی و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی را به‌دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم، گفت: تلاش برای توفیق دولت چهاردهم یک توصیه ولایی است زیرا توفیق رییس جمهور، توفیق همه ما و نظام است نه موفقیت یک فرد یا جناح از این رو هم باید از بُن دندان به این گزاره کلیدی- توفیق دولت توفیق نظام- باور داشته باشیم، هم دعا کنیم و هم به گونه‌ای رفتار کنیم که این موفقیت محقق شود.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: اگر موفقیت دولت توفیق نظام باشد- که هست- معنایش این است که تقویت دولت به هرشکل ممکن واجب است و تضعیف دولت به هر گونه حرام است.

حجت الاسلام صالحی گفت: رییس جمهور در حال انتخاب اعضای دولت است که طبیعی بوده در این انتخاب و چینش کابینه برخی یا بسیاری از انتخاب‌ها را نپسندیم و برای نقد خود نیز دلایل مستند و محکم داشته باشیم اما باید توجه کنیم که نقد علنی و خطبه‌ای انتخاب اعضای دولت، وظیفه ما نیست.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین اضافه کرد: همه اهل نظر و رسانه به خصوص امامان جمعه که امتداد گفتمانی و نماینده مشی و منش رهبری هستند در این راستا با دقت و ظرافت به تبیین درست وظایف دولت از نگاه امام جامعه اسلامی اقدام کرده و در مسیر تبیین عالمانه و هنرمندانه مطالبات رهبری از دولت تلاش نمایند.

وی گفت: اگرچه همه‌ ارکان و بخش‌های مختلف کشور موظف به همکاری و تعامل با دولت هستند اما در نهایت این خود دولت است که باید از آزمون دشوار اداره امور، سربلندخارج شود و این سربلندی، لوازم و شروطی دارد.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ، نقشه‌ راه و شروط ورود موفق به این میدان خطیر و پیمودن این مسیر را برای دولت جدید و ملت، ترسیم کردند.

حجت الاسلام صالحی افزود: توجه به ظرفیت نیروی انسانی در همه عرصه‌ها، لزوم کار جهادی و اجتناب از کـنترل از راه دور، تعامل ارکان مختلف کشور، عبور از فضای ملتهب و چالشی انتخابات، توجه و تکیه به توان داخلی کشور و سیاست خارجی پویا، فعال و مبتنی بر منافع ملی مورد نظر دولت چهاردهم باشد.

وی افزود: این هفت توصیه و مطالبه اگر به‌صورت جدی و عملی در دستور کار دولت جدید قرار گیرد و سایر ارکان کشور نیز به آنچه مربوط به آنها است، توجه و عمل کنند، بدون شک آثار و نتایج آن را به‌زودی در عرصه‌های مختلف شاهد خواهیم بود، کام ملت شیرین و جمهوری اسلامی ایران در جهان سرافراز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار