مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه یزد مطرح کرد؛

دوران دفاع مقدس تصویری است که هویت ملی ملت ما را نشان می‌دهد

سرهنگ «حرزاده» با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تصویری است که هویت ملی ملت ما را نشان می‌دهد گفت: انشالله روزی برسد که هر رزمنده‌ای یک عنوان کتاب داشته باشد و در کشور ما بماند و در نسل‌های آینده مایه فخر ملت ما باشد. 
کد خبر: ۶۸۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲ - 09August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ «محمد حامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: رزمندگان بسیجی، پیشکسوتانی ما زمانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه می‌آفریدند شاید در آن لحظه نمی‌دانستند که چه کار بزرگی انجام می‌دهند، اما انجام تکلیف می‌کردند.

وی افزود: هرچیز ارزشمندی را اگر پاس بداریم و مراقبت کنیم به نفع خودمان است. چه چیزی گران بهاتر از تاریخ متعالی است.

سرهنگ حرزاده با بیان اینکه دفاع مقدس به مثابه گنج است گفت: هرچه بتوانیم از این گنج بیشتر استخراج کنیم به نفع خودمان است.

وی ادامه داد: الحمدلله استان یزد یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه دفاع مقدس است، ۴۰ هزار رزمنده‌ای که ۱۰ درصد آنها به شهادت رسیده اند و چهار هزار شهیدی که در استان یزد داریم. جانبازان و آزادگانی که مایه فخر ایران بودند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد بیان کرد: رشادت و ایثاری که آزادگان داشتند مایه مباهات ملت ما بودند و چنان استقامتی داشتند که بار‌ها فرماندهان عراقی اعلام می‌کردند که نمی‌دانیم شما اسیر ما هستید یاما اسیر شما هستیم. 

وی با اشاره به چاپ کتاب‌های دفاع مقدس در یزد خاطرنشان کرد: تاکنون در استان حدود ۶۰۰ کتاب در زمینه دفاع مقدس نوشته شده است که بخش عمده‌ای از آن توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به چاپ رسیده است که در سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب چاپ شده است. 

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تصویری است که هویت ملی ملت ما را نشان می‌دهد گفت: انشالله روزی برسد که هر رزمنده‌ای یک عنوان کتاب داشته باشد و در کشور ما بماند و در نسل‌های آینده مایه فخر ملت ما باشد. 

بر اساس این گزارش در حاشیه آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه یزد از تازه‌های نشر انتشارات خط شکنان وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با عنوان «زخم هایم را نبندید» رونمایی شد.

لازم به ذکر است این کتاب روایت داستانی از زندگی آزاده سرافراز «علی اکبر شفیع زاده» و نویسندگی «طوبی زارع» است که در در بین الصلاتین نماز عبادی سیاسی جمعه محمد آباد یزد بخش مرکزی با حضور آیت الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» و سرهنگ «محمد حامد حرزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، سرهنگ «عباس جوکار» معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر رونمایی شد.

تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار