نماینده ولی فقیه در یزد:

پیوست فرهنگی در حوزه اقتصاد در نظر گرفته شود

آیت الله ناصری گفت: آنچه که باید در جامعه به آن توجه شود عدالت و جلوگیری از فساد است، اصول اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، سیاست‌های خارجی، ترویج علم و تقوا و پیشرفت کشور نیز از اصولی است که باید توسط دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹ - 09August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت: خداوند متعال تمام امکانات برای رشد انسان‌ها را در عالم قرار داده است و رسیدن به رستگاری و معرفت الهی هدف انسان در این دنیا باید باشد.

وی افزود: خداوند تمام عالم را در اختیار انسان قرار داده است و انسان‌های باتقوا نباید در زمین فسادگر باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه انسان آراسته و دارای ارزش‌های دینی باید در دنیا نیک زندگی کند، عنوان کرد: عاقبت خوب برای افراد متقین است و در جامعه برای پیشرفت نیاز به جهاد نفس دارد.

وی تصریح کرد: جهاد به سه قسمت جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر تقسیم می‌شود و مبارزه با نفس نیز در حیطه جهاد نیز قرار می‌گیرد.

ناصری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات امام علی (ع) در خصوص پایداری دولت‌ها بیان کرد: چهار چیز ناپایداری برای دولت‌ها به ارمغان می‌آورد که فراموش کردن اصول اصلی و توجه به فرعیات نیز دو مورد از این موارد است.

وی افزود: آنچه که باید در جامعه به آن توجه شود عدالت و جلوگیری از فساد است، اصول اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، سیاست‌های خارجی، ترویج علم و تقوا و پیشرفت کشور نیز از اصولی است که باید توسط دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه اقدامات زیرساختی یکی از مواردی است که در اصول دولت‌ها بسیار باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: دانش‌بنیان کردن علم، توجه به آموزش و پرورش و تربیت فرزندان صالح و عالم در جامعه، بالا بردن فرهنگ جامعه و افزایش تدین فرزندان ایران نیز از اصولی است که به صورت زیرساختی در دولت‌ها نیاز است به آن توجه شود.

وی ادامه داد: دولت نباید خود را به اقدامات جزئی و ترس از دشمن مشغول کند، زیرا عدم توجه به اصول جامعه باعث از بین رفتن دولت می‌شود.

ناصری سومین ویژگی را اهمیت انتخاب افراد مورد قبول دانست و اظهار کرد: دولت‌ها باید افرادی مدبر، جهادگر، مسلمان، جدی و دلسوز مردم و جامعه را در سمت‌های مختلف انتخاب کنند و این عاملی است که از تضعیف شدن دولت جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم کشور نیز باید به این موارد توجه داشته باشند و از دولت‌مردان خواستاریم تا در این مسیر نیز حرکت کنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: رئیس جمهور محترم نیز باید به مسئله جهاد کشاورزی و خودکفایی کشور در این حوزه بسیار توجه کند تا معیشت مردم تامین شود.

وی افزود: باید در اقتصاد و صنعت پیوست فرهنگی نیز رعایت شود، زیرا این پیوست فرهنگی است که کشور را به سمت پیشرفت اقتصادی حرکت می‌دهد و از مشکلات این حوزه جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار