امام جمعه رشت:

خونخواهی شهید هنیه حق مسلم ملت ایران است

آیت الله «فلاحتی» با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: خونخواهی شهید هنیه حق مسلم ملت داغدار ایران است و عملیات صادق دیگری به زودی اتفاق خواهد افتاد.  
کد خبر: ۶۸۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶ - 09August 2024

خونخواهی شهید هنیه حق مسلم ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه با اشاره به فرا رسیدن بیست و سوم مرداد و روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۲ درصد مردم ایران به حفظ تمامیت ارضی کشور تاکید دارند و هنوز خاندان پهلوی را برای واگذاری بخش‌های مهمی از خاک ایران به بیگانگان لعنت می‌کنند.

وی با اشاره به جدا شدن بحرین با دخالت‌های انگلیس از خاک ایران، خاطرنشان کرد: ۶۱ سال قبل در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۴۲ بحرین از خاک ایران جدا شده این واگذاری از جمله جنایات رژیم منحوس پهلوی به شمار می‌رود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، با تقدیم ده‌ها هزار شهید حتی یک وجب خاک از کشور جدا نشد افزود: رژیم غاصب صهیونیستی و جنایتکار مهمان عزیز ما را که با مجوز‌های بین‌المللی وارد کشورمان شده بود ترور کرد بنابراین خواسته ملت ایران این است که وعده صادق دوم عنقریب شکل بگیرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ترور ظالمانه شهید اسماعیل هنیه رویداد مهمی است که باید مورد بحث قرار بگیرد خاطرنشان کرد: از نقش انکارناپذیر آمریکای جنایتکار در حمایت از رژیم صهیونیستی و نیز حمایت خائنانه اروپا که با سکوت عامدانه و عالمانه و معنادارشان بر این جنایت صحه می‌گذارند، نباید غافل بود.

وی سگ هار منطقه اسرائیل و آمریکا را شریک جنایات از جمله شهادت شهید هنیه دانست و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری خونخواهی از شهید مجاهد را وظیفه خود می‌دانیم و انتقام حق مسلم ملت داغدار ایران است و رژیم صهیونیستی تردید نداشته باشد که ایران انتقام سخت خواهد گرفت.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش در مورد مسئله حجاب در جامعه اظهار کرد: همه باید به قانون عمل کنند و عدول از قانون مستلزم برخورد است و هیچ کس حق ندارد خط قرمز‌ها را در نظام اسلامی زیرپا بگذارد.

وی موضوع حجاب و رعایت حدود و شریعت اسلام را در این حوزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۱، عده‌ای اقدام به کشف حجاب و یا ترویج بی‌حجابی کرده‌اند و تاوان سهل‌انگاری در این زمینه را نیروی انتظامی مظلوم داد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ما باید به وظیفه قانونی و شرعی خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم تا طهارت و آراستگی جامعه حفظ شود افزود: کشف حجاب به یک امر سازمان یافته تبدیل شده است؛ به نظر می‌رسد عده‌ای سعی دارند با ترویج بی‌حجابی و کم‌حجابی قبح این مساله را بشکنند و باید مراقب این توطئه دشمن و غفلت عده‌ای در داخل بود.

وی به موضوع فلسطین و ضرورت کمک امت اسلامی به آزادی مسلمانان این منطقه اشاره کرد و گفت: تمام کشور‌های اسلامی باید ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین اظهار کرد: کشور‌هایی که به رژیم صهیونیستی در تأمین نفت و سایر مایحتاج کمک می‌کنند در جرم و جنایت این رژیم سهیم بوده و باید در این دنیا و آخرت تاوان آن را پس بدهند.

وی با قدردانی از مردم گیلان در حفظ حرمت ماه محرم و صفر و برپایی مجالس و محافل عزاداری امام حسین علیه‌السلام در این ایام خاطرنشان کرد: این روز‌ها همه جامعه رنگ و بوی اربعین به خود گرفته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها