مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد؛

برپایی ۴۷ پایگاه و پست ثابت و سیار در اربعین

«محمدی» از برپایی ۴۷ پایگاه و پست ثابت و سیار از ورودی استان تا خروجی به سمت مرز خسروی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹ - 10August 2024

برپایی ۴۷ پایگاه و پست ثابت و سیار در اربعینبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدباقر محمدی» مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران ازبرپایی ۴۷ پایگاه و پست ثابت و سیار از ورودی استان تا خروجی به سمت مرز خسروی خبر داد و اظهار داشت: به علاوه هلال احمر کرمانشاه در بخش‌هایی از خاک عراق در مسیر منذریه، خانقین و حسینیه ارائه خدمات به زوار اربعین داده خواهد شد.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه تعداد نیروهای هلال احمر که در طرح اربعین پای کار هستند را نیز ۲۵۰ نفر در هر روز اعلام کرد و یادآور شد: ۱۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی شامل ست‌های نجات، خودروهای کمک‌دار، اتوبوس آمبولانس‌ها و ... نیز آماده هستند. همچنین یک فروند بالگرد هلال احمر نیز پای کار است.

محمدی با بیان اینکه هلال احمر در ایام اربعین انواع خدمات امداد، فرهنگی، راهنمایی زوار و...  را انجام می‌هد، تاکید کرد: اگرچه در داخل خاک ایران خدمات بهداشتی و درمانی با دانشگاه علوم پزشکی است، اما اگر نیاز باشد در این زمینه نیز کمک خواهیم کرد، اما در داخل خاک عراق ارائه این خدمات بر عهده هلال احمر است.

وی همچنین از در نظر گرفتن ظرفیت اسکان اضطراری در شرایط خاص برای حدود هفت تا هشت هزار نفر نیز خبر داد و عنوان کرد: این ظرفیت در شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو، اسلام آبادغرب و حتی کرمانشاه فراهم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین از  آغاز به کار قرارگاه امدادی اربعین در مرز خسروی و افتتاح پایگاه امداد و نجات هلال احمر در این مرز با هدف بهبود ارائه خدمات به زوار خبر داد و گفت: این قرارگاه دارای ۲۵۰۰ مترمربع عرصه بوده و با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار