مداح پیشکسوت قم در آستان مقدس حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می‌شود

«سید احمد شمس» مداح پیشکسوت قم که سال‌ها مجری دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، در شب شهادت حضرت رقیه (س) درگذشت.
کد خبر: ۶۸۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷ - 10August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «سید احمد شمس» مداح پیشکسوت قم که سال‌ها مجری دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، در شب شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) درگذشت. وی خادم کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، پیرغلام حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) و مداح اهل بیت (علیهم‌السلام) بود که شامگاه جمعه (۱۹ مرداد) درگذشت.

این پیرغلام اهل بیت (علیهم‌السلام) شب جمعه در مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان به مداحی پرداخت و پس از پایان جلسه دچار حمله قلبی و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش کادر درمان در این مدت بی‌نتیجه ماند و متاسفانه ساعت ۲۲ شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

مداح پیشکسوت قم درگذشت

مرحوم شمس متولد سال ۱۳۳۱ در قم بود. وی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که می‌گفت: «در زمان جنگ یکی از فعالیت‌هایی که انجام می‌دادم، دعوت مداحان برای حضور در جبهه‌های جنگ بود. جبهه انسان‌ساز بود. در لشکر علی‌بن‌ابیطالب (علیهماالسلام) زمانی که سحر می‌شد، همه در حال مناجات بودند. بنده سحرخیزی را از جبهه به یادگار دارم.»

این پیرغلام اهل بیت (علیهم‌السلام) بیش از ۵۰ سال سابقه نوکری و مداحی را در دستگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) داشته است. او ۳۵ سال در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مجری دیدار مداحان بود و بیش از ۲۰ سال در مدیریت مراسم‌های حرم مطهر و موزه آستان مقدس بانوی کرامت و همچنین ستاد نماز جمعه قم فعالیت داشته است.

مراسم تشییع و تدفین پیکر این پیرغلام به‌دلیل حضور دخترش در کربلا با کمی تأخیر فردا (یکشنبه، ۲۱ مرداد) از ساعت ۱۷ از مسجد نور واقع در میدان بزرگ آستانه به‌سمت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار می‌شود.

قرار است پیکر این خادم و مداح اهل بیت (علیهم‌السلام)، در حرم حضرت معصومه (علیهاالسلام) به خاک سپرده شود. 

مداح پیشکسوت قم درگذشت

مراسم ختم این مرحوم فردا شب همزمان با شب شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. مراسم ختم، سوم و هفتم جمعه (۲۶ مرداد) از ساعت ۱۷ در بلوار غدیر مسجد بزرگ الغدیر برگزار می‌شود. این مداح اهل بیت(علیهم‌السلام) شب جمعه در یک هیأت عزاداری قم مرثیه‌خوانی کرد که حاضران را دعوت به شرکت در راهپیمایی اربعین کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار