دبیر جشنواره فیلم دینی اشراق مطرح کرد؛

بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم دینی بخش ویژه پنجمین جشنواره فیلم اشراق

معینی‌پور با بیان اینکه هنرمندان و تولیدکنندگان تا ۱۰ مرداد مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم اشراق را خواهند داشت، گفت: بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم دینی بخش ویژه پنجمین جشنواره فیلم اشراق است که امسال برای اولین‌بار به موضوعات جشنواره اضافه شد.
کد خبر: ۶۸۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق صبح امروز (شنبه) با حضور «مسعود معینی‌پور» دبیر جشنواره و محمدرضا قربان‌زاده دبیر کمیته اطلاع‌رسانی این رویداد در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.

در ابتدا محمدرضا قربان‌زاده به‌تشریح مسئولیت و اهداف دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و با بیان اینکه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه یکی از معاونت‌های دفتر تبلیغات اسلامی است که برگزاری جشنواره‌های چندگانه اشراق یکی از فعالیت‌های این دفتر است.

سپس، مسعود معینی‌پور، دبیر جشنواره اظهار داشت: اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی اشراق دی‌ سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که هنرمندان و خالقان اثار هنری و تصویری تا ۱۰ ابان‌ مهلت ارسال آثار به جشنواره خواهند داشت. 

وی بابیان اینکه جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و داستانی است، خاطرنشان کرد: بخش نقد و پژوهشی درخصوص آثار دینی از جنبه‌های دیگر جشنواره اشراق است که نگاه دینی به تولید فیلم دارد. بخش جدی دیگر جشنواره کمیته علمی است که امیدواریم غنی‌تر و قوی‌تر برگزار شود. 

بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم دینی بخش ویژه پنجمین جشنواره فیلم اشراق

دبیر این جشنواره، گفت‌وگو درباره آثار دینی و ایجاد فضای علمی را از دیگر رویکرد‌های جشنواره اشراق دانست و با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز مختلفی وجود دارند که آموزش و تربیت افراد و تولیدکنندگان آثار نمایشی را برعهده دارند، ادامه داد: بخاطر اینکه در آستانه اربعین بودیم درخصوص فراخوان عجله صورت گرفت؛ گونه‌ای از آثاری که در حوزه آثار دینی تولید می‌شود، آثار ناظر بر مناسک دینی است. 

معینی‌پور ادامه داد: فراخوان جشنواره را زودتر را اعلام کردیم تا اگر هنرمندانی که در جریان اربعین قصد تولید اثر دارند، فرصت لازم داشته باشند. بخش ویژه جشنواره اشراق بخاطر اهمیت جریان مقاومت، بازنمایی مقاومت اسلامی در فیلم دینی قرار گرفت که امیدواریم شاهد آثار خوبی باشد. 

دبیر جشنواره ویژگی دوره پنجم جشنواره اشراق را برجسته دانستن بخش بین‌المللی دانست و تاکید کرد: درحال تدارک اقداماتی هستیم که به آثار برتر کمک هزینه‌هایی برای تولید فیلم جدید بدهیم؛ باشگاه فیلم اشراق تولید و حمایت از آثار مستند و انیمیشن را از سال گذشته انجام داده و در این دوره جشنواره سعی داشته‌ایم بسته کاملی ارائه دهیم. 

وی به موازی‌کاری جشنواره‌های دینی اشاره و خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم دینی اشراق یک اقدام تخصصی است که خاستگاه آن حوزه علمیه قم است و پیشینه خوبی دارد و دیگر دستگاه‌ها هم می‌توانند در این حوزه فعالیت اقدام کنند، اما موازی‌کاری در این زمینه باید مورد گفتگو قرار گیرد.

معینی پور به پیشینه این جشنواره پرداخت و با بیان اینکه جشنواره‌های خاطره‌نگاری طلاب اشراق، جشنواره هنر‌های تجسمی اشراق، جشنواره داستان کودک اشراق از دیگر جشنواره‌های سلسله جشنواره‌های اشراق می‌باشند، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که جشنواره هنر‌های تجسمی اشراق برگزار می‌شود و امسال به‌صورت ویژه جشنواره عکس اشراق برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار