با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان صورت گرفت؛

برگزاری جلسه راهبردی درس علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهواز

جلسه راهبردی و هم‌اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸ - 10August 2024

برگزاری جلسه راهبردی درس علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه شهید چمران اهوازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، جلسه راهبردی و هم‌اندیشی درس علوم و معارف دفاع مقدس امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس استان، «فضل‌الله صرامی» دبیر کمیته علمی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و جمعی از مدیران و معاونین آموزشی دانشگاه‌های مختلف استان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار مرادحاجتی به اهمیت موضوع دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین هنر اساتید این درس باید ارتباط نزدیک با دانشجویان باشد.

وی افزود: جنگ تحمیلی ابعاد مختلفی داشت و ما باید آموخته‌های این دوران پرافتخار به غیر از مسائل تخصصی نظامی را به بهترین شکل ممکن به نسل امروز منتقل کنیم چون دشمن دقیقا روی نسل نوجوان و جوان ما دست گذاشته و قصد دارد این نسل آینده ساز را از معنویت و فرهنگ جهاد و ایثار دور کند.

صرامی نیز با قرائت دستورالعمل‌های صادره از تهران جهت تشریح شیوه‌هات جذب استاد و ارائه این درس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: پس از مصوبه اخیر دولت سیزدهم و اهتمام ویژه شهید رئیسی مبنی بر ارائه درس دفاع مقدس در همه مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی و تثبیت این درس در دانشگاه‌ها، اخیرا ابلاغ وزارت علوم هم به دست‌مان رسیده و ابلاغ رسمی شده لذا باید با توان و انرژی مضاعفی نسبت به تقویت این درس اهتمام بورزیم.

سردار شیخ رباط نیز درس علوم و معارف دفاع مقدس را گنجینه‌ای مکتوب در دل دانشگاه‌ها دانست و یادآور شد: هدف ما از برگزاری این سلسله جلسات و نشست‌ها با اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها، هم افزایش توان علمی و آگاهی این عزیزان نسبت به این درس ارزشمند است و هم قصد داریم با انتخاب اساتیدی مسلط و متعهد بتوانیم فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت را به نسل جوان‌مان تزریق کنیم.

در پایان این جلسه شیوه ارائه و نحوه تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌های محتلف خوزستان مطرح و حاضرین در جلسه نقطه نظرات و سوالات خود در این خصوص را مطرح کردند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار