مسئول قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه خبر داد؛

همکاری سپاه و آبفا برای کاهش تنش‌های آبی کشور

سردار حسن‌زاده گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از توانمندی فنی و مهندسی خود را در همکاری با آبفای کشور برای کاستن تنش‌های آبی به‌ویژه در مناطق محروم اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۸۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ - 10August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «مجیدرضا حسن‌زاده» مسئول قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در حاشیه بهره‌برداری از پروژه «ویژنان» گیلانغرب در استان کرمانشاه، به بخشی از ابعاد جهاد آبرسانی سپاه در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از ظرفیت و توانمندی فنی و مهندسی و عمرانی خود را در همکاری با آبفای کشور برای خدمتگزاری به مردم و کاستن از مشکلات مربوط به تنش‌های آبی به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور اختصاص داده است.

همکاری سپاه و آبفا برای کاهش تنش های آبی کشور

سردار حسن‌زاده افزود: در همین چارچوب قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه اجرای بیش از ۷۳ مجتمع آبرسانی با پوشش بیش از سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور را در مرحله اول عهده‌دار شده است که پروژه «ویژنان» یکی از ده‌ها مجتمع آبی است که تاکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

بر اساس این گزارش، پروژه یادشده یکی از ۱۴ مجتمع مهم آبی است که در چارچوب جهاد آبرسانی قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه به پایان رسیده و به مردم منطقه تقدیم شد.

با بهره‌برداری از این پروژه که شامل احداث بیش از ۱۰ باب مخزن، ۲ باب ایستگاه پمپاژ، ۶۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۱۱ حوضچه شیرآلات، نصب ۱۹۶ کنتور است، مشکلات بیش از ۱۶۸۰ خانوار در ۲۵ روستای منطقه «ویژنان» در بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه که مدت‌ها از کمبود آب شرب سالم و پایدار رنج می‌بردند، برطرف شد.

این مجتمع در حالی به بهره‌برداری رسید که به دلیل شرایط خاص منطقه و توپوگرافی سخت و دشوار آن، در سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن انجام نشده بود که با تلاش جهادگران سپاه، این پروژه با کیفیت مناسب در زمانی کوتاه و کمترین هزینه ممکن به بهره‌برداری رسید.

قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه تا پیش از بهره‌برداری از این پروژه در شهرستان‌های پاوه و ثلاث باباجانی با بیش از ۲۳۶ کیلومتر خط انتقال، مخازن ذخیره آب با ظرفیت هشت هزار و ۸۰۰ متر مکعب، ۱۱۹ ایستگاه پمپاژ، ۵۱۰ انشعاب کنتور و بیش از ۲۴ کیلومتر جاده دسترسی را به پایان رسانده و برای بهره‌برداری و استفاده مردم استان تقدیم کرده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار