ضربات سنگین ارتش سوریه به تروریست‌ها در ادلب و حلب

وزارت دفاع سوریه از انجام چند عملیات علیه گروه‌های تروریستی در نقاط مختلف این کشور و هلاکت تعدادی از تروریست‌ها خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ - 10August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر‌های شبه نظامیان را در روستا‌های «تدیل» و «کفرعمه» واقع در غرب حلب هدف قرار دادیم که این حملات منجر به کشته یا زخمی شدن تعداد زیادی از آن‌ها شد.

ضربات سنگین ارتش سوریه به تروریست‌ها در ادلب و حلب

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: یگان‌های ارتش که که در حومه ادلب فعالیت می‌کردند، توانستند پنج پهپاد گروه‌های مسلح را سرنگون و منهدم کنند.

عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف این کشور و به طور ویژه در مناطق حاشیه‌ای استان ادلب و مناطق شمالی استان لاذقیه ادامه دارد.

بر اساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن، ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیرو‌های نظامی سوریه و یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

انتهای پیام/ 266

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار