دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنگ روانی ایران علیه رژیم صهیونیستی

جمهوری اسلامی ایران با درپیش گرفتن راهبرد فعال جنگ روانی علیه رژیم صهیونیستی از لحظه ترور شهید هنیه تاکنون ضربات ویرانگری بر پیکره این رژیم اشغالگر و نامشروع وارد کرده است.
کد خبر: ۶۸۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 11August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی با ترور «اسماعیل هنیه» در تهران از خطوط قرمز عبور کرده است؛ بر همین اساس باید منتظر مجازات سختی از ایران و محور مقاومت باشد. اما به نظر می‌رسد که ایران در مجازات این رژیم عجله‌ای ندارد.

جنگ روانی ایران علیه رژیم صهیونیستی

در واقع جمهوری اسلامی ایران در حال تحمیل فشار روانی و جنگ‌روانی برنامه‌ریزی شده علیه رژیم صهیونیستی است؛ به صورتی که نه‌تنها صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین، بلکه سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع هم تحت فشار بسیار فراوان و غیرقابل تحملی پیرامون چگونگی و زمان احتمالی پاسخ کشورمان قرار گرفته‌اند.

اما موضوع بسیار مهم و قابل توجه در این میان درپیش گرفتن راهبرد فعال جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی است. ایران با انتخاب این جنگ روانی عملا ضمن اینکه بحرانی بر دیگر بحران‌های موجود در سرزمین‌های فلسطین اشغالی افزوده است، با بلاتکلیفی که نسبت به زمان و چگونگی این حمله ایجاد کرده ضمن اینکه مسیر عادی زندگی صهیونیست‌ها را مختل کرده وضعیت اقتصادی این رژیم را نیز با رکود و بحران بی‌سابقه و روبه رشدی مواجه کرده است.

این در حالی است که مختل شدن زندگی عادی صهیونیست‌ها و اختلال در فعالیت‌های اقتصادی این رژیم موجب شده تا فشار فراوانی بر کابینه رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو وارد شود. موضوعی که موجب بروز و شکل‌گیری بحرانی در میان سایر بحران‌های داخل سرزمین‌های فلسطین اشغالی شده است. بحران‌هایی که از زمان روی کارآمدن کابینه نتانیاهو سر باز کرد و با جنگ غزه اوج گرفت و حالا با جنگ روانی جمهوری اسلامی ایران به مرز بحرانی و غیرقابل تحملی افزایش پیدا کرده است.

از طرف دیگر در عملیات «طوفان‌الاقصی»، جنگ غزه و عملیات «وعده صادق» شاهد بودیم که سامانه «گنبد آهنین» عملکرد موفق در شناسایی و رهگیری راکت‌ها و موشک‌ها نداشته است که این موضوع هم موجب شده تا اعتماد صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های فلسطین اشغالی به تامین امنیت آنها توسط ارتش رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین میزان خود در دهه‌های اخیر برسد.

حال موضوع بسیار مهم و استراتژیکی که در این میان خود را نشان داده، کاهش و تخریب قابل توجه و کاملا محسوس بازدارندگی دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر عملیات‌ها و حملات گروه‌های مقاومت در منطقه است. مسئله‌ای که اثرات بسیار منفی و نامطلوب روانی بر روی صهیونیست‌ها برجای گذاشته است. این وضعیت به صورتی است که با آغاز و شکل‌گیری هر درگیری شاهد تشکیل صف‌های طولانی صهیونیست‌ها در فرودگاه‌های این رژیم هستیم که به دنبال ترک سرزمین فلسطین اشغالی هستند.

اما این تمام ماجرا نیست و ارتش رژیم صهیونیستی با گرفتار شدن در جنگی ۱۰ ماهه و فرسایشی، بسیار خسته و ازکارافتاده شده است و بر همین اساس هم شاهد هستیم که عملکرد آن در میدان جنگ غزه در مقایسه با روز‌های ابتدایی جنگ غزه بسیار تفاوت کرده است.

ضمن اینکه در آن سوی میدان همچنان شاهد افزایش میزان و حجم عملیات‌ها و حملات قابل توجه و موثر حزب‌الله لبنان علیه مواضع و مراکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی هستیم و این گروه مقاومت لبنانی هم بعد از ترور «فواد شکر» تقریبا همانند کشورمان نوید انجام حمله‌ای بزرگ و سراسری را به رژیم صهیونیستی می‌دهد.

در پایان باید گفت جمهوری اسلامی ایران در شرایط امروز در حال انجام یک جنگ روانی کامل و بی‌عیب و نقص علیه رژیم صهیونیستی است. در عین اینکه همزمان با انجام این جنگ روانی، به دقت تغییرات و تحولات منطقه را رصد و بررسی می‌کند تا در یک زمان مناسب حملات دقیق و موثری را علیه اماکن و تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی انجام بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار