نماینده ولی فقیه در گیلان:

حماسه‌سازان انقلاب اسلامی به نسل جدید معرفی شوند

آیت‌الله «فلاحتی» به برگزارکنندگان کنگره هشت هزار شهید در استان توصیه کرد تا حماسه‌سازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را به نسل جدید و نسل آینده معرفی کنند.
کد خبر: ۶۸۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ - 10August 2024

حماسه‌سازان انقلاب اسلامی به نسل جدید معرفی شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد کنگره هشت هزار شهید استان به میزبانی فرماندهی سپاه قدس استان، اظهار داشت: باید یاد و خاطره شهیدان همیشه در جامعه زنده بماند و نسل سوم و چهارم انقلاب را با فلسفه شهید آشنا کرد.

وی با بیان اینکه اولین هدف برگزاری چنین کنگره‌هایی باید جلب رضای حق باشد؛ افزود: بدون رضای الهی کار‌ها بی‌نتیجه است؛ معرفی حماسه‌سازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نسل معاصر یعنی نسل نوجوان و جوان و حتی نسل‌های بعدی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز در دنیا الگوسازی و معرفی الگو‌ها یکی از ابزار‌های بزرگ قدرت است و ما نیز باید در کشور الگوسازی کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه امروز نظام اسلامی در منطقه و دنیا بسیار قدرتمند است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اقتدار امروز کشور قابل مقایسه با گذشته نیست، زیرا در گذشته از داشتن کوچکترین افکار و اختیار و اندیشه محروم بودیم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شناخت دشمن و توطئه‌هایش باید در اولویت باشد اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی همواره درصدد ضربه زدن به کشور هستند و هر روز به طرح نقشه‌های جدید علیه ما مشغول هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ادامه داد: کار جنایتکاران در مورد ترور شهید هنیه در ایرا‌ن موجب جریحه دار شدن غرور ملی‌مان شد و خون خواهی از دشمن حق ماست.

وی همچنین با اشاره به اینکه در گذشته تجربه فتنه‌های پس از برگزاری انتخابات  را داشتیم یادآور شد: باید مراقب فتنه‌های پس از برگزاری انتخابات هم باشیم.

حماسه‌سازان انقلاب اسلامی به نسل جدید معرفی شوند

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری کنگره هشت هزار شهید یک کار فرهنگی عظیم است، اظهار کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در برپایی کنگره هشت هزار نهایت همکاری را کنند که خوشبختانه در این خصوص جلساتی بسیار خوبی اتخاذ شده است.

وی با تأکید بر اهتمام مجمع نمایندگان گیلان در برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گفت: در برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از همه ظرفیت خود برای اختصاص بودجه استفاده خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برگزاری جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در راستای بهتر برگزار شدن کنگره هشت هزار شهید به زودی جلسه‌ای را با رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا احمدی دیگر نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان و مجموعه دولت گیلان تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه کنگره گیلان انجام خواهد داد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مجلس انقلابی در برهه‌های مختلف همراه مسئولان در برگزاری کنگره‌های مختلف از جمله کنگره شهدا بوده است، تصریح کرد: مجمع نمایندگان گیلان از همه امکانات و ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کند تا بودجه مناسبی را برای انجام این امر در نظر خواهد گرفت.

سلمان زارع نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از هم‌افزایی لازم در برگزاری دومین دوره کنگره هشت هزار شهید گیلان اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته همگرایی ایجاد شده میان مجمع نمایندگان، استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان در بهتر برگزار شدن دومین کنگره بسیار حایز اهمیت است.

وی نقش خیرین در برگزاری دومین کنگره عظیم هشت هزار شهید را بسیار مهم برشمرد و افزود: باید از ظرفیت خیرین و شهرداری باید در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی در کنگره هشت هزار شهید باید به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

به گفته نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا و فرزندان آنان در حوزه اشتغال، مسکن و حتی معیشت دارای مشکلاتی هستند که این مشکل باید برطرف شود.

محمد علیجانی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه کنگره هشت هزار شهید آبروی گیلان است، اظهار کرد: این کنگره هر ۱۰ سال یک‌بار برگزار می‌شود و باید این امر را با نهایت هماهنگی و برنامه اجرایی کنیم.

مهدی فلاح نماینده مردم شهرستان رشت و خمام نیز در این جلسه اظهار کرد:  در نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ایراد سخنرانی پرداخت که در نوبه خود بی نظیر بود لذا در این کنگره هم به برگزاری مراسم به خود شهدا بسپاریم، زیرا در هر اموری به شهدا متوسل شدیم به موفقیت‌های زیادی دست یافتیم.

سعید رحمت‌زاده نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از برگزاری جلسه هم‌اندیشی دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان اظهار کرد:  از تدبیر مسؤولان برای برگزاری نشست هم اندیشی کنگره هشت هزار شهید نهایت تشکر را دارم، زیرا برپایی باشکوه دومین دوره کنگره به شناسایی شهدای گیلانی نقش مهمی دارد

وی برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید گیلان را یک فرصت ارزشمند در شناسایی فرهنگ شهدا، ایثار و شهادت در کشور دانست و گفت: باید متولیان امر از فرصت برگزاری دومین دوره کنگره هشت هزار شهید استفاده لازم را ببرند و این تاخیر در برپایی کنگره یک ضعف است که باید سریعا آن را برطرف کنیم.

ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر نیز در این جلسه بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، اظهار کرد: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید، گفت: مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان گیلان در مجلس آمادگی کامل برای هرگونه کمک به متولیان کنگره هشت هزار شهید گیلان را دارد.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر مردمی بودن برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی اعتبارات فرهنگی خود را باید به این امر اختصاص دهند.

احمد دنیا مالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا باید در تمامی شهرستان‌های استان گیلان زنده نگه داشته شود، اظهار کرد: این امر بدون برگزاری یادواره شهدا، بیان وصیت‌نامه شهدا و توجه به نصب عکس زیبای شهیدان در المان‌های شهری امکان پذیر نیست.

مهرداد گورزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم رودبار نیز در این جلسه با اشاره با نقش مردم در برگزاری باشکوه نخستین کنگره هشت هزار شهید گیلان، تصریح کرد: تمامی مسئولان باید خود را وام‌دار شهدا بدانند، زیرا برای هر صندلی مدیریتی شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شدند از این رو مانند کنگره اول در دومین کنگره بزرگداشت رشادت‌های هشت هزار شهید استان هم باید از ظرفیت مردم در بخش‌های مختلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه گیلان و میدان شهرداری رشت قدمگاه شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: دشمنان ما کسانی هستند که با دین اسلام مخالف بوده و اجازه قرآن سوزی را در کشور خود می‌دهند ولی مردم ایران قدردان شهدا هستند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهتمام مجلس به برگزاری باشکوه کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان تصریح کرد: تمامی اعضای مجموعه نمایندگان گیلان با همه ظرفیت در خدمت متولیان امر به منظور بهتر برگزار شدن دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان هستند.

یاسر اسلامدوست نماینده مردم شهرستان تالش رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید با فراخوان‌هایی ایده‌های مردم را در خصوص برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان دریافت کرده و از آن استفاده کنیم، زیرا این امر به مردمی کردن این کنگره کمک می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار