فراخوان بیست‌وششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت استان تهران منتشر شد

فراخوان مرحله استانی بیست‌و‌ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان تهران در شش محور موضوعی توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۶۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 11August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، فراخوان مرحله استانی بیست‌و‌ششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان تهران در شش محور موضوعی توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

فراخوان بیست‌وششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت استان تهران منتشر شد

محور‌های جشنواره عبارتند از:

میراث ماندگار دفاع مقدس شامل شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و...

دفاع مقدس و شعر مقاومت اسلامی و امنیت ملی (داخلی_خارجی)

شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی 

شعر دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین شامل پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت‌زدایی و حرکت‌های جهادی

تجلی مردم در شعر دفاع مقدس شامل نقش زنان، روحانیون، دانشجویان، دانش‌آموزان، کارگران، کارمندان و...

شعر دفاع مقدس در قالب‌های کودک و نوجوان، طنز، سرود، ترانه، غزل، قصه، سپید، نیمایی و ...

شرایط شرکت در جایزه

۱) اشعار ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر شده باشند.

۲) با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، شاعران فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

۳) اشعار باید به‌صورت تایپی در قالب فایل Word به قلم B Zar و اندازه قلم ۱۴ ارسال شوند. محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال آثار وجود ندارد. لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای اشعار درج شده باشد.

۴) توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‏‌های شناخته‏‌شده دفاع مقدس استان، استفاده از زبان و گویش‏‌های محلی امتیاز ویژه خواهد داشت.

۵) اشعار منتخب در استان‌ها، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی به دبیرخانه ملی جایزه ارسال خواهد شد و در بخش ملی جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ آثار برتر در کتاب چاپ شده کنگره و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد. زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی نیمه دوم سال خواهد بود.

فراخوان بیست‌وششمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت استان تهران منتشر شد

علاقه‌مندان می‌توانند توانند آثار خود را بدون محدودیت در تعداد اثر تا پایان مهر سال جاری در قالب فایل Word به‌همراه مشخصات و شماره تماس به دبیرخانه استان تهران به نشانی تهران، میدان ونک، بزرگراه شهیدحقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معاونت فرهنگی و هنری و یا از طریق پیام رسان ایتا و بله به شماره ۰۹۳۵۶۲۶۶۴۷۲ ارسال کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها