در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی «رصتا» مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه رصتا با بخش‌های بین‌المللی در مصلی تهران

مقیسه با بیان اینکه سومین نمایشگاه ملی «رصتا» از ۲۶ تا ۲۹ شهریور در مصلی تهران برگزار می‌شود، گفت: هنرمندان در این نمایشگاه همراه با اکران سریال‌ها و برنامه‌ها، حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۶۸۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴ - 11August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری سومین نمایشگاه «رصتا» امروز (یک‌شنبه) با حضور «سعید مقیسه» رئیس ساترا در محل این سازمان برگزار شد. 

برگزاری نمایشگاه رصتا با بخش‌هایی بین‌المللی در مصلی تهران/ هنرمندان به نمایشگاه دعوت شدند

مقیسه رئیس ساترا در ابتدای نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک، درخصوص برگزاری دوره سوم نمایشگاه اظهار داشت: سکو‌های بزرگتر در نمایشگاه حاضر می‌شوند و فعالیت‌های جدید خود را معرفی می‌کنند، اما سکو‌های کوچکتر از فرصت نمایشگاه برای معرفی خودشان به جامعه استفاده می‌کنند و فرصت نمایشگاه برای این دسته از سکو‌ها یک فرصت طلایی و استثنایی است تا عموم مردم با خدمات و فعالیت‌های سکو‌های کوچکتر هم آشنا شوند.

وی افزود: نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ شهریور و در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. افتتاحیه نمایشگاه ۲۶ شهریور و اختتامیه آن ۲۹ شهریور خواهد بود؛ از این‌رو صنایع مرتبط و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و فعالان شبکه نمایش خانگی می‌توانند تا روز ۳۱ مرداد از طریق مراجعه به سایت ساترا جهت حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

رئیس ساترا به اهداف برگزاری نمایشگاه پرداخت و افزود: ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالان و سکوها، حمایت‌های مادی و معنوی از سکوها، ایجاد فرصت برای توسعه سکو‌های صوت و تصویر و صنایع کوچک، برقراری امکان ارتباط مستقیم کاربران و مخاطبان با مسئولان سکوها، جلب حمایت‌های دولتی و رسانه ملی از سکوها، ارتباط با متخصصان حوزه رسانه، شبکه‌سازی و تعامل ساترا با نخبگان، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فعالان زنجیره ارزش آفرینی رسانه‌ها، انتقال تجربه، اطلاع‌رسانی از آخرین دستاورد‌های حوزه رسانه، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای سالم و امن، ایجاد فضای رقابت رسانه‌ای بین تولیدکنندگان خدمات و محتوای رسانه‌ای در جهت ارتقای کیفی، تبیین و تنویر افکار عمومی نسبت به حقوق کاربران و خانواده‌ها و بازایابی و بازارسازی و عرصه اقتصادی تولیدکنندگان و مشاغل مرتبط با نمایش خانگی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

مقیسه در ادامه به بخش‌های مختلف نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور سکو‌های دارای مجوز، مجامع صنفی، شرکت‌های مرتبط، بخش‌هایی از سازمان صدا و سیما، نهاد‌های مرتبط مانند وزارت ارشاد، مرکز نوآوری و خدمات رسانه آومیک، نمایش دستاورد‌های معاونت‌ها و مدیریت‌های ساترا در حوزه‌های مختلف تنظیم‌گری، برگزاری نشست‌های کانون تهیه‌کنندگان، نشست‌های کاربردی، گفتگو‌های صنفی، اکران سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی با حضور عوامل از بخش‌های نمایشگاه خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص اکران سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی در نمایشگاه «رصتا» خاطرنشان کرد: امسال برخی از آثار تولید شده توسط سکو‌ها در نمایشگاه اکران خواهد شد، اما اسامی آنها هنوز نهایی نشده است. اکران این فیلم‌ها همزمان با اکران‌های مردمی خواهد بود. سکو‌ها مدل‌هایی پیشنهاد دادند که مثلا سریال‌هایی که هنوز اکران نشده به‌صورت رایگان نمایش داده شود، یا اکران کوتاهی از بخش‌هایی از سریال داشته باشیم، و همچنین آثار پرمخاطبی که قبلا منتشر شده، اکران شوند. علاوه بر این، گزیده‌ای از آثار همه سکو‌ها نمایش داده خواهد شد.

مقیسه درباره دستاورد‌های نمایشگاه‌های پیشین «رصتا»، گفت: بخشی از تصمیماتی که ساترا در طول سال اجرا می‌کند، تحت تأثیر تعاملاتی است که در نمایشگاه شکل می‌گیرد. همچنین آشنایی فعالان حوزه نمایش خانگی و سکو‌ها با یکدیگر و هم افزایی میان آنها از دیگر دستاورد‌های نمایشگاه‌های «رصتا» است.

رئیس ساترا در پاسخ به سوالی درباره بخش بین‌الملل، گفت: ما امسال بخش بین‌الملل داریم که فعالیت‌های بین‌المللی ساترا و سکو‌هایی که برای فعالیت در خارج از کشور مجوز گرفتند را معرفی می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار